Klubbsson Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Nu är jag nästan klar med mitt kar... för man blir ju aldrig "färdig" det är ju alltid något kvar. Jag har en urusel digital kamra, och är en kass fotograf .... nån som känner för att plåta får gärna komma på besök.Teknik och prylar:720 kar med 80l sump ca 85kg lSBelysning, 2*250w +2*58w T5 och månljusTunze stream 6060, Deltec mce 600 skummare, aquacare nitratfilter, corallin kalkreaktor, 20w deltec uvc. Invånare: 2 anemoner, 4 clowner, 1 fånfisk, kopparbandad pincettfisk, endamsel, grön ormsjöstjärna, sjöborre, blåbenad eremit, en stenkorall,2 mjukkoraller, och en massa skivanemoner. Bänken har jag byggt själv i massiv furu. Eftersom spik och skruvar är både dyra och fula så är bänken bara limmad. Dom svarta rutorna är glas med vanlig toningsfilm till bilar.en sump...Och slutligen min "fånfisk" nån hygglig mäniska kanske har ett vettigt namn på den. Sen ska jag "bara" få min lcd med tillhörande styrning att fungera..... käns som om det kanske blir klart till midsommar eller nått i den stilenMen närmast ska jag få fart på kalkreaktorn, köpa lite mera LS, ett par fiskar, och lite koraller, och fixa nån hygglig bagrundsplansh, skummaren står på bör bytas listan, men så länge jag bara tömmer koppen en gång i veckan så behåller jag den. och sen ska jag bara........................................................ ................
adddo Postat 29 december 2004 Postat 29 december 2004 Ser bra ut tycker jag!Fånfisken är en koffertfisk, som KAN snaska på koraller så håll koll på den En del menar att de är giftiga och när de dör släpper ut gift som kan krasha ett kar... Vet inte om det verkligen händer så ofta .. men men. http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=6 8Där har du info om den.
Klubbsson Postat 29 december 2004 Författare Postat 29 december 2004 Tackar, nu vet jag vilken koffertfisk det är. Typiskt min Sambo att insistera på att hon vill ha en liten söt och gullig firre, som tydligen kan bli 50cm stor.... Nu måste jag fundera på om man ska säga något eller ej.
jimmy Postat 29 december 2004 Postat 29 december 2004 inte bara sambon jag vill också ha en sån synd att den är på koraller bara väldigt sällskaplig fisk en kompis hade en när dom titta på tv så gjorde han det också ville han ha uppmärksamhet så skvätte han ut vatten på golvet kul firre.Du behöver nog inte säga något tror det tar ett bra tag tills deen växt ur ditt kar
Rekommenderade inlägg