Gå till innehåll

Klubbssons 720


Klubbsson

Rekommenderade inlägg

Nu är jag nästan klar med mitt kar... för man blir ju aldrig "färdig" det är ju alltid något kvar. Jag har en urusel digital kamra, och är en kass fotograf .... nån som känner för att plåta får gärna komma på besök.

Teknik och prylar:

720 kar med 80l sump ca 85kg lS

Belysning, 2*250w +2*58w T5 och månljus

Tunze stream 6060, Deltec mce 600 skummare, aquacare nitratfilter, corallin kalkreaktor, 20w deltec uvc.

Invånare: 2 anemoner, 4 clowner, 1 fånfisk, kopparbandad pincettfisk, endamsel, grön ormsjöstjärna, sjöborre, blåbenad eremit, en stenkorall,2 mjukkoraller, och en massa skivanemoner.

C86FD_akvarie1.JPG

Bänken har jag byggt själv i massiv furu. Eftersom spik och skruvar är både dyra och fula så är bänken bara limmad. Dom svarta rutorna är glas med vanlig toningsfilm till bilar.

7Z229_inred1.JPG

D81D1_inred2.JPG

583A8_inred2.JPG

C5147_sump.JPG

en sump...

Z1ZBZ_tratt2.JPG

Och slutligen min "fånfisk" nån hygglig mäniska kanske har ett vettigt namn på den.

5BF45_lcd.JPG

Sen ska jag "bara" få min lcd med tillhörande styrning att fungera..... käns som om det kanske blir klart till midsommar eller nått i den stilensmiley11.gif

Men närmast ska jag få fart på kalkreaktorn, köpa lite mera LS, ett par fiskar, och lite koraller, och fixa nån hygglig bagrundsplansh, skummaren står på bör bytas listan, men så länge jag bara tömmer koppen en gång i veckan så behåller jag den. och sen ska jag bara........................................................ ................

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

inte bara sambon jag vill också ha en sån synd att den är på koraller bara väldigt sällskaplig fisk en kompis hade en när dom titta på tv så gjorde han det också ville han ha uppmärksamhet så skvätte han ut vatten på golvet kul firre.

Du behöver nog inte säga något tror det tar ett bra tag tills deen växt ur ditt kar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...