Christer T Postat 4 januari 2011 Postat 4 januari 2011 Jag har många gånger funderat på om jag har något odjur i burken som kan ha tagit räkor, ett par mandariner mm. Jag har inte satt till mer än någon enstaka levande sten de senaste fyra fem åren så gissa om jag blev förvånad igår kväll när plötsligt krabaten på bilderna gav sig till känna och var framme i flera minuter.Även om jag inte tror att jag lycka så kommer jag att försöka fånga den. Någon som är intresserad av den? Citera
Ted-m Postat 4 januari 2011 Postat 4 januari 2011 Vill ha!Fan va fint att få något så sött i karet sitt.Va tur att burken är så pass liten att det går lätt att fånga den.MuhahahaMVH.Ted Citera
StatusQ Postat 5 januari 2011 Postat 5 januari 2011 Kan ju kapa tråden och berätta att själv hittade jag en pyttemantis i mitt kar när jag flyttade lite ls, ca 1.5 cm och helt gul. Lyckades inte fånga den, men den var framme och visade sig ett tag. Citera
Marko Postat 5 januari 2011 Postat 5 januari 2011 Ni kan testa mitt trick: Odla mycket alger i karet så att mantisen inte upptäcker den gröna döden (håven) från ovan när den tror sig vara skyddad.Tog min med en håv som inte kan ha varit mer än 8-10 cm bred.Sen är det bara att jobba i ett år med diverse medel och pulver för att få bort algerna (work still in progress). Citera
Tomacee83 Postat 5 januari 2011 Postat 5 januari 2011 Ni kan testa mitt trick: Odla mycket alger i karet så att mantisen inte upptäcker den gröna döden (håven) från ovan när den tror sig vara skyddad.Tog min med en håv som inte kan ha varit mer än 8-10 cm bred.Sen är det bara att jobba i ett år med diverse medel och pulver för att få bort algerna (work still in progress).Köp en kaninfisk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.