Tomacee83 Postat 6 januari 2011 Dela Postat 6 januari 2011 Vad är detta?Den är bara framme på dagen ibland vad jag sett och verkar inte gör så mycket väsen för dig,Fick denna bild då den bytte sten. Den har vart i en annan sten innan och då har man bara sett den kommit ut snabbt och dragit in sig snabbt.Nån som känner igen.Den har de tre vita grejjerna längst fram som ja aldrig sett på nån liknande mask. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 6 januari 2011 Dela Postat 6 januari 2011 Sök på "bobbit worm" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 6 januari 2011 Författare Dela Postat 6 januari 2011 Sök på "bobbit worm"Njae, så ser den inte ut tycker ja inte, hitta dessutom inga bobbit worms som var svarta.Men sånna käkar som bobbit worm har såg ja inte. bara tre vita strån Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 7 januari 2011 Dela Postat 7 januari 2011 Bobbitworms kan vara svarta, googla på 'black bobbit worm' hittade ett par jag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 8 januari 2011 Författare Dela Postat 8 januari 2011 Så ni menar att jag har en sån där 1 meters mördarmask i mitt hem snart:)? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 9 januari 2011 Författare Dela Postat 9 januari 2011 Ni tycker jag bör försöka ta ur detta monster eller?Och hur gör man det på bästa sätt? lägga stenen i saltare vatten eller i sötvatten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 9 januari 2011 Författare Dela Postat 9 januari 2011 Va just de här enda djuret som ja verkligen inte ville ha i mitt akvarium:)Är ganska säker på att det är en Eunice aphroditois Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 9 januari 2011 Författare Dela Postat 9 januari 2011 Ingen som har nått att komma med? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ozric Postat 9 januari 2011 Dela Postat 9 januari 2011 Jag hade nåt liknande. Se.. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=372979#post372979Tror & gissar att den dog. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 9 januari 2011 Författare Dela Postat 9 januari 2011 hmm, nu bodde de en krabba i den hålan som masken bodde i,,, antar att masken har bytt ställe då för dom lär väl inte bo i samma?De va inge bra för då vet ja inte vart den e längre:/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DSB Postat 9 januari 2011 Dela Postat 9 januari 2011 Om det verkligen är en bobbit worm, så tycker jag du skall ta ut den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 9 januari 2011 Författare Dela Postat 9 januari 2011 Kanske bättre att va på den säkra sidan?.Men vad är bäst att lägga stenen i jättesalt vatten eller i helsött?Man vill ju inte förstöra stenen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 9 januari 2011 Författare Dela Postat 9 januari 2011 Hoppas nån kommer med ett snabbt svar för nu såg ja äcklet igen så vill gärna ta ur stenen genast:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StatusQ Postat 9 januari 2011 Dela Postat 9 januari 2011 sötvatten är "giftigare" för de övriga krypen som bor där.. men du får räkna med en del förlust av smådjur either way, försök fånga upp saker som kommer ut ur stenen och du vill ha.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 9 januari 2011 Författare Dela Postat 9 januari 2011 Nu har ja satt stenen i en hink med jätte salt vatten men den kommer inte ut. Ska man salta på ännu mer eller vänta eller köra sött? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 9 januari 2011 Författare Dela Postat 9 januari 2011 Nu har ja stoppat i stenen i kranvatten. Är den sabbad nu eller kan den va i sötvatten en stund? Eller ska man inte läggs tillbaka stenen sen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 9 januari 2011 Författare Dela Postat 9 januari 2011 Är sånna maskar seglivade eller? Kan dom överleva länge i sötvatten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StatusQ Postat 9 januari 2011 Dela Postat 9 januari 2011 Den är ju inte nödvändigtvis sabbad för att den är i sötvatten, men vad menar du med jättesalt? Och vad hade du för temperatur på sötvattnet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 9 januari 2011 Författare Dela Postat 9 januari 2011 Så salt så att det inte fäller ut i vattnet och först hade ja samma temp på sötvattnet som akvariet och haft sten där i en timme, nu körde ja i kallvatten, masken kommer ju aldrig ur:(. Så då tänkte ja att då ska han fan dö där inne. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StatusQ Postat 9 januari 2011 Dela Postat 9 januari 2011 Hitta en flarra loka och töm i stenen... om han inte är död lär han förhoppningsvis komma ut då.. om han nu var i den stenen du torterar just nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 9 januari 2011 Författare Dela Postat 9 januari 2011 Kan ja inte låta stenen va i sötvattnet över natten då? Jodå ja såg han precis innan ja tog upp stenen:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 9 januari 2011 Författare Dela Postat 9 januari 2011 Jäjä, nu har sten vart 2 timmar i sötvatten så ja satte tillbaks den nu. Överlevde han den behandlingen så antar ja att han förtjänar att leva:)Kalkalgerna gjorde det inte antar ja för dom blev helt orange/rosa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomacee83 Postat 10 januari 2011 Författare Dela Postat 10 januari 2011 Kan min sten sabba akvariet nu eller? Den har nog dött efter min behandling Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.