shreek Postat 6 januari 2011 Postat 6 januari 2011 Skulle vilja ha tips på en bra ramp till detta kar har just nu 2 mh ramper solesingel 250w med blå rör men skulle vilja ha en ramp som täcker hela karet .´Om någom har ett bra alternativ och vill byta mot min sfiligoi solesingel med acls så skicka ett pm rampen är endast använd några veckor. Citera
_Manne_ Postat 6 januari 2011 Postat 6 januari 2011 Skulle vilja ha tips på en bra ramp till detta kar har just nu 2 mh ramper solesingel 250w med blå rör men skulle vilja ha en ramp som täcker hela karet .´Om någom har ett bra alternativ och vill byta mot min sfiligoi solesingel med acls så skicka ett pm rampen är endast använd några veckor.Gissar att du vill ha en fin ramp ? Dvs inget inbyggt ? Om inbyggt så är det nog enbart luminarc reflektor med 400w som gäller. Om du vill ha en fri hängade ramp som ska täcka hela ytan så tror jag du får problem tyvärr, men skippar du mh. Och kör på bara t5 rör så kolla kz's sortiment , typ 10 rör à 39 w. Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
shreek Postat 6 januari 2011 Författare Postat 6 januari 2011 ja precis min tanke först var att bygga in det men eftersom det förmodligen aldrig blir av LAT SOM MAN ÄR...men räcker t5 ramper till det karet om man vill ha lite sps/lps er ?? Citera
shreek Postat 6 januari 2011 Författare Postat 6 januari 2011 kollade deras ramper och dem är 97 långa mitt kar e bara 90 =( Citera
_Manne_ Postat 6 januari 2011 Postat 6 januari 2011 T5 räcker, gäller bara att ha många rör i ditt fall för att täcka av hela ytan med bra ljuse. Sen finns ju LED men har inte sett några breda varianter som skulle täcka 90 på både bredd o djup.Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
shreek Postat 6 januari 2011 Författare Postat 6 januari 2011 Ok då ska ja kika lite efter sånna menfinns de ingen snygg mh ramp som skulle funka ? Citera
turboadde Postat 6 januari 2011 Postat 6 januari 2011 Giesemann matrixmed 39w rör ska va 90cm kostar dock en hel del. dock blir det ju en liten summa när det e daags för rörbyten med. Citera
shreek Postat 6 januari 2011 Författare Postat 6 januari 2011 men den har bara 8 rör tror 10 e minimum Citera
turboadde Postat 6 januari 2011 Postat 6 januari 2011 Drakfisken har AQUALIGHT F med 6*39W som ska ha 90cm*36cm i mått. Två sånna så har du 12 rör och kan täcka hela karet. Citera
shreek Postat 6 januari 2011 Författare Postat 6 januari 2011 kan ju vara en ide men tanken var ju att ha EN ramp slippa dubbla sladdar dubbla upphängningar mm Citera
_Manne_ Postat 6 januari 2011 Postat 6 januari 2011 kan ju vara en ide men tanken var ju att ha EN ramp slippa dubbla sladdar dubbla upphängningar mmväljer du en t5 ramp med många rör blir det ofta 2 rör per sladd i många fall.. bara så du vet..mvh manne Citera
shreek Postat 6 januari 2011 Författare Postat 6 januari 2011 jasså sfiligoi ramperna jag har nu är det bara en sladd till både mh o rör?... Citera
wrang Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Samma med min giesemann MH lampa en sladd till både MH och T5men ska man styra sin ramp med olika tider så blir det nog med flera sladdar Citera
_Manne_ Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 mina aquamedic har en sladd till mh o en sladd till t5. , sladdarna sitter i var ände av rampen vid upphängningen.mina led ramper har en sladd till lampan.mvh manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.