Christian2010 Postat 9 januari 2011 Postat 9 januari 2011 Hej!Någon som känner till denna kalklösare?http://www.borlange-tc.se/pdf/FLR20_2009_SV.pdf(Har hårt vatten hos mig och vill inte överbelasta min ev. osmos uppsättning.) Citera
Spooky Postat 9 januari 2011 Postat 9 januari 2011 Nej den funkar inte, det kommer att sätta sig i membranet iallafall. Citera
Christian2010 Postat 9 januari 2011 Författare Postat 9 januari 2011 Är mjukvattensfilter (salttabletter) innan osmosen som gäller då? annat alternativ? Citera
Christian2010 Postat 9 januari 2011 Författare Postat 9 januari 2011 Hur skulle en sådan koppling se ut? Jag tänker dra en extra ledning från min Göingefilter som ska direkt till osmosen. Hur kan man då integrera zeolitfiltret? Osmosen behöver väl tryck? Kan man bygga en sådan filter själv? Såg att det fanns att köpa annars, vad rekommenderar du? (Funderar på att starta upp ett 240-450 liters tank) Citera
Spooky Postat 9 januari 2011 Postat 9 januari 2011 Jag vet faktiskt inte riktigt hur det funkar, har aldrig använt ett.Men det borde gå att få ett zeo-filter innan som står under tryck. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.