JMAONE Postat 3 april 2005 Postat 3 april 2005 Några erfarenheter om hur djup sandbottnen bör vara och hur stor kornstorleken? Citera
JMAONE Postat 7 april 2005 Postat 7 april 2005 Jag har läst lite till nu och hört att denna anemon rekomenderas en djup sandbotten 3-4 inches! Har fått tippset att sätta anemonen i en sandlåda om jag inte vill ha detta sanddjup i övriga karet...Vilket sandbädds djup har ni andra ägare till denna anemon?Någon som i huvudtaget lyckats "plantera" en haddoni i en "sandlåda"?? Är det ens värt att prova??? Citera
Goranius Postat 7 april 2005 Postat 7 april 2005 Jag har ca: 3cm sand i mitt kar men anemonen liksom borrar sig igenom all sand ner till glasrutan och suger sig fast så jag fattar inte riktigt varför dom skriver att man ska ha 3-5 inches sand i.Min satt på samma ställe i ett halvår och sen helt plötsligt så vandrade den iväg tvärs över hela karet, över ett stenröse och in i en pump. Den överlevde dock men blev lite stympad. Citera
JMAONE Postat 8 april 2005 Postat 8 april 2005 Ja det är just det anemonen vill, den vill kunna gömma hel kroppen/foten under sanden...(Sand dwelling Anemone)....Vill föresten varna för pumpar även med insugsgallerrör, då dessa kan dra in en anemon ändå!!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.