Gå till innehåll

Bra påhängsskummare till litet akvarie


campokatt

Rekommenderade inlägg

Har idag en liten Boyo WG 310 som visserligen skummar lite granna men ändå käns lite epa.

Undrar om det finns bättre alternativ till mitt mollyhotell.

Skulle vilja ha en skummare som man hänger på akvariet utanför akvariet då. Och har pumpen nerstoppad i sumpen. Finns detta? Seclone fans det nått som hette för några år sedan tex. Nån som vet nån butik som har den?

Ändrat av campokatt
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft en Deltec MC 300 och en Deltec MC 600. Båda funkade rätt bra för att vara påhängsskummare.

Fungerardom som jag beskrev?

Att jag hänger dom bakom akvariet eller ställer dom på en hylla där och sedan placerar en matarpump i akvariet? Inte så känsliga för nivån i burken mao.

Ändrat av campokatt
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte en Haqos PS300 påhängnadsskummare för 200kr jag efter att haft en deltec 300 som inte alls funka bra..nu skummar den riktigt fint & mina algproblem avtar sakta men säkert...satt dock dit en lite kraftigare pump med needle-wheel (resun king 2 1000l/h) för att få mera bubblor :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har den hängandes på utsidan av sumpen...sen skarva jag en slang som för in bubblorna i "reaktorn" i skummaren

kosta 20€ på fish-street...trodde det bara skulle va skit men med resun king 2 pumpen skummar den fint som fan & lätt att ställa in hur blött den ska skumma...har ju 200l kar jag men låg belastning... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...