Salta katten Postat 25 januari 2011 Postat 25 januari 2011 (ändrat) Köpte en V2 skim 120 idag och är inte helt nöjd får jag säga. Jag har bara läst bra recensioner om v2 skimmer 120, men mikrobubblor väller ut ur utblåset och fyller hela akvariet med ett virrvarr av minibubblor. Har provat att följa manualen efter punkt och pricka men lyckas ändå inte få rätt på det. Den sitter förvisso i ett nystartat kar,ingen belastning mer än levande sten och sand, men för den sakens skull borde den väl inte spy ut mikrobubblor som den gör?Är det fel på skummaren eller är det jag som gör fel, vad tror in?Kika gärna på klippet och skriv vad ni tror, tacksam för den hjälp jag kan få! mvh Christian Ändrat 26 januari 2011 av Salta katten Citera
Ryberg Postat 26 januari 2011 Postat 26 januari 2011 (ändrat) Vet ingenting om detta men har du provat att sätta en smal skumplastpatron som går upp till ytan framför utblåset (ev. med ett gummiband) finns att köpa 50x50x10cm bl.a. på Bauhaus,tyska web.shopar ( även50x50x3cm. m.m.)J.R. Ändrat 26 januari 2011 av Ryberg Citera
stigigemla Postat 26 januari 2011 Postat 26 januari 2011 Att döma av klippet borde skummaren vara felmonterad. Citera
Salta katten Postat 26 januari 2011 Författare Postat 26 januari 2011 Tack för svaren,dock inte helt säker på hur du menar Ryberg.Enligt receptet så ska det vara en centimeter från utblåset och upp till vattenytan, annars finns det nog inte mycket rent monteringsmässigt som kan fela. Vore mycket tacksam omom du Sven skulle vela utveckla ditt svar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.