Gå till innehåll

Parasiter eller vad?


stooolpe

Rekommenderade inlägg

Idag var det dags för vattenbyte, noterade att det var en massa vitt "skit/ludd" på glaset som inte fanns där igår.

Jag kunde inte se det vita röra sig av sig själv och för mig såg det inte ut som något som lever och det var rätt följsamt för det rörde sig med cirkulationen.

Det är alltså inte de små hårda vita som etsar sig fast på glaset utan något annat, någon som har erfarenhet av det?

Någon som kan ha en aning om vad det är genom min usla beskrivning?

Har alldeles för många invånare i karet för tillfället vilket gjort att jag även matar mer, byter 10 liter i veckan.

Bifogar en bild men den visar inte så mycket förutom lite prickar på frontglaset samt sidoglasen.

post-5186-1446892115524_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Näe :)

Karet ser ju suberpt ut Stoolpe!!!

MVH Lasse

Sjöpung?

Ser ut som vit ludd med spröt på ena sidan?

Tack Lasse, tyvärr har jag fyllt upp det med alldeles för många invånare, de 7 bangaiierna är visserligen fortfarande väldigt små, vill till att jag får igång mitt nya kar till inom 14 dagar i alla fall så att jag kan flytta över den clownen som går i mitt kar och gå in det andra och därefter successivt flytta över de andra invånarna.

Vet dock inte vilka man kan flytta efter clownerna då jag inte vet hur känsliga de är, men det vet kanske du?

Mandarin splendidus

Eldräka

Putsarräka

Bangaii (yngel)

Sjöborre, minns inte namnet men det var en av de du rekommenderade med vita toppar längst ut på taggarna, tjocka styva taggar

Sandvändande sjöstjärna

Revhummer

Tvivlar på att de som var på glaset var sjöpungar, men jag har sådana också fast de sitter på stenarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...