stooolpe Postat 27 januari 2011 Postat 27 januari 2011 Jag undrar vilken höjd ni rekommenderar att en t5 ramp sitter över karet eller vattenytan, jag gillar när det är öppet och luftigt därför har jag gärna rampen en bit upp, men samtidigt vill jag inte förlora för mycket av ljuset för mina korallers skull.Skulle ni kunna rekommendera en höjd ovanför karet eller vattenytan? Citera
a.nilson Postat 27 januari 2011 Postat 27 januari 2011 Tror jag har ca 20cm mellan vattnet o rampen över zeokaret. Citera
freguz Postat 28 januari 2011 Postat 28 januari 2011 Jag har ca 5-7 cm mellan vattnet och rören. Jag vill tvärtom alltså ha dom så nära som möjligt för bästa ljustryck. Citera
Ragman Postat 28 januari 2011 Postat 28 januari 2011 fördelen på vintern är att ju närmare vattnet desto mindre behöver doppvärmaren gå, och precis tvärtom på sommaren Citera
stooolpe Postat 28 januari 2011 Författare Postat 28 januari 2011 Tack för era svar, får se vad det blir men troligen drygt 15 cm från vattenytan. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.