Gå till innehåll

Frågetecken om moderatorerna på saltvattensguiden.se


Wretling

Rekommenderade inlägg

Jag startar denna tråd pga. Jag har märkt att poster ibland tas bort på forumet som inte vissa vill visa.

Ok. Ibland ska dessa inte visas men jag tycker om en moderator tar bort ett inlägg så bör det ändå visas att ”moderator” har tagit bort detta inlägg pga. #regler ###. Men vissa inlägg som har tagits bort har inga regler bakom tycker jag iallafall. Men iallfall så ska det visas ett inlägg har tagits bort pga.

Jag vill veta vad andra tycker om detta eller om det bara är jag som uppmärksammat detta, jag kommer alltid att ta en skärmdump på mina och andras inlägg som jag misstänker att tas bort, som detta inlägg kanske??

Jag älskar detta forum och jag läser detta varje dag och jag uppskattar att det finns moderatorer som sköter detta forum. Allt jag kan om saltvatten har jag lärt mig på detta forum (+reefcentral, reefbuilders, glasbxdesign, osv….l) och jag kommer att fortsätta att läsa detta forum varje dag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

yep, inte för att jag ville börja något, för ALLT kan väldigt enkelt "tyckas" bryta mot 3.2 vilket även leder till att 3.1 och även 3.3 bryts.

Så ja, jag tycker att det borde stå "detta inlägg rensat" Bland annat pga 3 följande skäl:

1, Man ser vad man inte borde säga. (iaf. innan det tas bort)

2, Saker borde ske i det ÖPPNA.

3, Skapar en aning otrevlig stämning när ett inlägg bara försvinner.

(som reglerna är punkt 2 snarlikt 3, men klassas därmed ändå som TRE punkter iställer för 2, mer tryck på det sättet.)

Men för övrigt tycker jag det görs ett väldigt bra jobb också här!

-------------------------------

If you can read this message, democracy still works.

-------------------------------

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker också att moderatorerna gör ett bra jobb, men….vissa trådar löper bara på som moderatorena tycker och vissa som handlar om samma sak stängs eller poster tas bort…..det måste finnas enligt mig en rak linje över de regler som finns både för moderatorer och regler för oss andra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

+1

Håller med, det är lite det som irriterade mig...

Men så tycker jag man skall kalla spade för en spade, och ibland gör sanningen lite ont. Det är ju bland annat därför folk följde över 60 sidor av pajkastning. Ibland behöver sidorna få snacka ut.

hehe det är alldeles för mycket jobb, men vissa forum har typ "smite it like it is" delar av forum där man kan säga vad fan som helst, men det betyder INTE svordomar, etc. just så att personer som har starka åsikter om tex. import etc. kan ha en öppen diskussion utan detta lite löljiga, "jag tycker man får göra som man vill men jag återvinner"..

som sagt, kalla spade för spade :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...