Marcus- Postat 30 januari 2011 Dela Postat 30 januari 2011 Är på jakt efter små stenar typ 4-5 cm stora.Vad är bäst....* Köpa en LS och slå sönder denna till små bitar?* Ta sten från stranden och i så fal göra vad?* Andra alternativ......Skall ha stenen i mitt kar behöver ca 25-30 st små stenar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vandal Postat 30 januari 2011 Dela Postat 30 januari 2011 jag köpte det som låg kvar i ett LS-kar när alla stora stenar var slut... fick det tillochmed billigare... annars funkar det bra att klubba ner en större LS till småbitar...Sten från stranden skulle jag inte ta in... Fraggstenar kanske? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marcus- Postat 30 januari 2011 Författare Dela Postat 30 januari 2011 Ok skall köpa lite LS till och slå i sönder.Läste om att det finns silikon som man kan använda när karet är fyllt kan man köra på med det för fullt när man har fiskar o allt? Skall limma dessa små stenar på min glasruta har redan men saknar på vissa ställen.http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=SE#/watch?xl=xl_blazer&v=IoRgCBM1Uoo Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ove.P Postat 31 januari 2011 Dela Postat 31 januari 2011 Läste om att det finns silikon som man kan använda när karet är fyllt kan man köra på med det för fullt när man har fiskar o allt? Är det det här du tänker på http://www.aquarium-munster.com/index.php?con_cat=151&con_art=126&con_lang=2 jag har använt det och limmat saker under vatten och det fungerade kanonbra. Det var dock i sötvatten jag använde det vet ej om det är lika bra i saltvatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 31 januari 2011 Dela Postat 31 januari 2011 KZ Speedglue eller Reef Bond är mitt tips. Fäster dock inget vidare direkt mot glas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.