san_miguel Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Hej.Jag har en Euphyllia som har varit väldigt fin i ca 4 månader men sen för 4 dar sedan så har den dragit ihoppsig och är bara precis ute från själva stammen.Vad kan de bero på?Mvh Mikael Citera
mickosch Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Flyttat den ? Ändrat dina streampumpar ? / M Citera
san_miguel Postat 2 februari 2011 Författare Postat 2 februari 2011 Jag satte dit en till av samma sort som inköptes samtidigt men som har suttit isär och nu är dom ihopp.Mvh Mikael Citera
Edward Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Det är nog i princip omöjligt att svara på än mer information än så, tex vattenvärden? är dom stabila? eller haft svängingar? ändrat nått med ljuset? streamers? osv Citera
san_miguel Postat 2 februari 2011 Författare Postat 2 februari 2011 Det är nog i princip omöjligt att svara på än mer information än så, tex vattenvärden? är dom stabila? eller haft svängingar? ändrat nått med ljuset? streamers? osvJag har mätt allt och inget är förändrat har för högt nitrat men de har jag haft länge och börjat med biopellets för få bort de. Citera
Edward Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Du får gärna posta dina värden här, Så tror jag mer folk kan hjälpa till att utesluta de ena och de andra, Bilder skadar inte heller. Vad har du för belysning? Citera
san_miguel Postat 2 februari 2011 Författare Postat 2 februari 2011 Du får gärna posta dina värden här, Så tror jag mer folk kan hjälpa till att utesluta de ena och de andra, Bilder skadar inte heller. Vad har du för belysning?ska fixa de tills imorn.Belysningen är tre T5 rör. Citera
Lasse Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Detta är ett problem jag råkat ut för med vissa Euphyllia. De är fina länge på samma ställe för att sedan krypa ihop ordentligt utan att visa polyperna alls. Har flyttat en del av dem från mitt 450 liters med ganska bra värden och kontinuerlig tillförsel av spårämnen till mit RSM som bara står och tuggar utan att jag har en aning om värdena - där - vid tre fall av tre flyttade - slår de bara ut och blir lika bra som tidigare. I mitt 450 liters har jag gjort ändringar sen slutet av förra året för att korallerna skall gå bättre och det har skett en ordentlig tillväxt och trivsel av alla koraller utom de flesta euphyllia. En art går utmärkt och det är den vars polyper ser ut som anemontentaklar. helt skumt.MVH Lasse Citera
san_miguel Postat 3 februari 2011 Författare Postat 3 februari 2011 Detta är ett problem jag råkat ut för med vissa Euphyllia. De är fina länge på samma ställe för att sedan krypa ihop ordentligt utan att visa polyperna alls. Har flyttat en del av dem från mitt 450 liters med ganska bra värden och kontinuerlig tillförsel av spårämnen till mit RSM som bara står och tuggar utan att jag har en aning om värdena - där - vid tre fall av tre flyttade - slår de bara ut och blir lika bra som tidigare. I mitt 450 liters har jag gjort ändringar sen slutet av förra året för att korallerna skall gå bättre och det har skett en ordentlig tillväxt och trivsel av alla koraller utom de flesta euphyllia. En art går utmärkt och det är den vars polyper ser ut som anemontentaklar. helt skumt.MVH LasseOkej kanske är så för mig med då men jag undrar om dom va fina när du stoppade tillbaks dom i de stora sen eller om dom drog ihopp sig igen?Mvh Mikael Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.