Gå till innehåll

Euphyllian kommer inte ut.


san_miguel

Rekommenderade inlägg

Det är nog i princip omöjligt att svara på än mer information än så, tex vattenvärden? är dom stabila? eller haft svängingar? ändrat nått med ljuset? streamers? osv

Jag har mätt allt och inget är förändrat har för högt nitrat men de har jag haft länge och börjat med biopellets för få bort de.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är ett problem jag råkat ut för med vissa Euphyllia. De är fina länge på samma ställe för att sedan krypa ihop ordentligt utan att visa polyperna alls. Har flyttat en del av dem från mitt 450 liters med ganska bra värden och kontinuerlig tillförsel av spårämnen till mit RSM som bara står och tuggar utan att jag har en aning om värdena - där - vid tre fall av tre flyttade - slår de bara ut och blir lika bra som tidigare. I mitt 450 liters har jag gjort ändringar sen slutet av förra året för att korallerna skall gå bättre och det har skett en ordentlig tillväxt och trivsel av alla koraller utom de flesta euphyllia. En art går utmärkt och det är den vars polyper ser ut som anemontentaklar. helt skumt.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är ett problem jag råkat ut för med vissa Euphyllia. De är fina länge på samma ställe för att sedan krypa ihop ordentligt utan att visa polyperna alls. Har flyttat en del av dem från mitt 450 liters med ganska bra värden och kontinuerlig tillförsel av spårämnen till mit RSM som bara står och tuggar utan att jag har en aning om värdena - där - vid tre fall av tre flyttade - slår de bara ut och blir lika bra som tidigare. I mitt 450 liters har jag gjort ändringar sen slutet av förra året för att korallerna skall gå bättre och det har skett en ordentlig tillväxt och trivsel av alla koraller utom de flesta euphyllia. En art går utmärkt och det är den vars polyper ser ut som anemontentaklar. helt skumt.

MVH Lasse

Okej kanske är så för mig med då men jag undrar om dom va fina när du stoppade tillbaks dom i de stora sen eller om dom drog ihopp sig igen?

Mvh Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...