-=Mr_B=- Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Problemet försvann av sig själv, som väntat, vid en refresh. Inträffade mellan 19:15 och 19:30 nånting.B! Citera
-=Mr_B=- Postat 8 februari 2011 Författare Postat 8 februari 2011 Igen, ca 13:35.Verkar bara hända när jag öppnar länkar i nya flikar, men eftersom det bara hänt 2 gånger är det lite lite att dra slutsatser från. (Det är dock anledningen till att tidsangivelserna inte är väldigt exakta.)B! Citera
Laggeman Postat 24 november 2011 Postat 24 november 2011 Idag igen, mellan ca 9.30 och en dryg timme framåt var det blandat 503, databasfel samt att sidan inte fanns på CN's server. Citera
Benighted Postat 24 november 2011 Postat 24 november 2011 Låter typiskt vad som sker när databasservern är överlastad, sannolikt att någon tog en backup på sin databas eller liknande (samma sker (sannolikt för alla som använder samma databasserver (kan vara hundratals sidor)) när jag gör en backup på våran databas, därför jag undviker att göra det allt för ofta, och då på nätterna när det är låg last...)... För våran databas handlar det bara om ca 10-15 minuters nertid, så det måste vara en stor sida om det strular under så lång tid, var det kontinuerligt eller fungerade den ibland? Jag upplevde inga problem själv, men kan ha missat just det tillfället... Citera
Laggeman Postat 24 november 2011 Postat 24 november 2011 Hela tiden.2011-11-24 10:20 GMT +1 DriftsstörningVi har generella problem med flera av våra tjänster just nu. Felsökning pågår och vi återkommer med uppdaterad information inom kort10.27 Det går inte att nå oss via telefon just nu. Vi finns dock online på chat hela tiden och ni når denna via www.citynetwork.seSamtliga tjänster bör nu fungera igen även vår supporttelefon.Orsak till driftsstörningen var problem med våra DNS Serverar. Detta är åtgärdat och det ska alltså fungera fullt ut nu igen.Vi kommer att fortsätta med undersökning här direkt för att se varför detta överhuvudtaget kunde ske.2011-11-24 09:04 GMT +1 Onlinebackup systemunderhållPlanerat systemunderhåll/uppdatering av backupprogramvaran pågår.Beräknas vara klart ca 11:0010:20 Systemunderhållet är klart. Tjänsten startas upp. Citera
Benighted Postat 24 november 2011 Postat 24 november 2011 Gillar att deras supporttelefon är kopplad till samma nätverk så att om sakerna går ner på riktigt så kan man inte ens ringa dem Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.