campokatt Postat 7 februari 2011 Postat 7 februari 2011 Bara undrar lite hur giftig en BTA är för mina andra koraller?Nu när den är ute och går för att hitta en bra plats finns ju risken att den trampar förbi/över nån av mina andra koraller typ Accropora, montiopora euphullia osv. Hur känsliga är dom för kontakt med anemonen? Klarar dom att den går förbi men blir påverkade om den stannar nära dom en längre tid eller? Citera
ballsam Postat 7 februari 2011 Postat 7 februari 2011 Har en BTA som varit ute på vandring, och vad jag märkt verkar inte koraller få någon bestående skada av kortare (typ en dag) exponering. Vid längre kontakt tar korallen i regel skada. Hade en blå acropora som blev ordentligt bränd, men efter att ha flyttat den så har 95% återhämtat sig /SamuelSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Grubbelmuz Postat 5 april 2011 Postat 5 april 2011 Jag har fått flytta på div koraller allt eftersom min BTA har växt, man blir förvånad hur långa armarna kan bli när den är på humör... Citera
nike83 Postat 5 april 2011 Postat 5 april 2011 jag har fått några koraller sönderbrända av en anemon.... dock var de i närheten i kanske 1 månad.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.