Gå till innehåll

HUH!? va har hänt med min montipora!?


Reuben

Rekommenderade inlägg

Okej... Igår såg min montipora lite halvtaskig ut på morgonen slemmade den lite grann men jag tänkte inte på det så mycket, tänkte att en räka hade varit i den ett litet tag eller något, men på kvällen efter jobbet såg den hemsk ut, riktigt tjock slem som såg ut som att den höll på smälta... Jag bestämde mig för att bryta av de bitarna av den som fortfarande såg bra ut i hopp att rädda lite av den.

Det konstiga är att polyperna var ute precis som vanligt TOM när den höll på smälta (var en riktigt fin röd montipora med vita stjärnpolyper)

Tyvärr är mobilkameran hemsk, men montiporan är Blodröd i första bilden.

Imorse när jag vaknade fanns det inte ett spår av den kvar, var bara ett skelett, 2 av bitarna jag fraggade av har klarat sig och ser bra ut men nu måste jag fråga... va F** har hänt!?

Allt annat korallväg ser ut som innan polyperna framme hos allt och anemonerna verkar glada.

Bild på hur den såg ut efter och bild på det jag räddade..

Värderna ser ut som följande

PH ~8

Nitrat Nitrit och Fosfat alla 0

CA 410PPM

Mg 1300PPM

Temp 26-27

KH hittar jag inte ena regent saken.

2s9u8vm.jpg2z7mqmh.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ser lite brunt ut på övre delen om jag inte misstar mig?

Nästan som en tunn film med slem eller hur?

Om det stämmer så skulle jag gissa på "brown jelly" har haft det någon gång på SPS vid tempdip och det kan gå fort om de vill sig illa.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm har svårt att tänka mig en temp dip, enligt mätaren har jag aldrig varit under 25.4 grader och aldrig över 28.2grader. o så snabbt kan det inte ha gått under natten, 3 grader över 8 timmar känns det som att den bör klara :/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...