Gå till innehåll

För er kännedom


Beppe

Rekommenderade inlägg

Guest imported_admin

Vet ej om du sett det tidigare men

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forum_posts.asp?TID= 3723&PN=1

det verkar som att det är omöjligt att få folk att låta bli att skriva om trivialiteterna om Asien katastrofen... idag är det synd om fiskarna som fiskar akvariefiskar, tydligen inte om de 150000 döda människorna så kan vi ej lämna detta för ett tag !

Mvh Christian Wrang Admin för Saltvattensguiden

smiley27.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det denna länk behandlade är verkligen inte trivaliteter!<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Denna artikel handlade inte om fiskar eller koraller, den handlade om den hårt drabbade befolkningen som livnär sig av fiske bl.a. akvariefiskar, dessa lever oftast med sina familjer i små bräckliga hus allra närmast strandkanten. Jag har själv varit på Sri-lanka och sett hur dom bor och tyvärr finns troligen varken dessa hus eller människor kvar idag ./Per

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller verkligen med PWIN, dessa fiskare är väl i allra högsta grad offer för denna mycket tragiska katastrof.

Vi hanterar dessutom sorg olika, en del har ett stort behov av att diskutera saker för att bearbeta sin sorg medans andra bara vill tiga ut den, man måste respektera allas rätt att bearbeta just sin sorg.Men visst är det väl så att vissa saker kan tyckas vara irrelevanta just nu.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nja jag lider mest med alla barnfamiljer,och barn som nu är föräldralösa här i sverige .och tycker att djurlivet fårfaktiskt gå i andra hand just nu "så konstig är jag " sedan har vi en moderator niclas somutryckligen har bett om att vi inte ska ta upp saken ännu det tycker jag vi kan respektera bara,oavsätt orsak

My 2 cent

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nja jag lider mest med alla barnfamiljer,och barn som nu är föräldralösa här i sverige .och tycker att djurlivet fårfaktiskt gå i andra hand just nu "så konstig är jag " sedan har vi en moderator niclas somutryckligen har bett om att vi inte ska ta upp saken ännu det tycker jag vi kan respektera bara,oavsätt orsak

I agree! So pleaseback off!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men Micke i denna tråden har väl ingen nämnt eller jämfört med djurlivet, utan bara tagit upp det faktum att de fiskare som har detta som levebröd har drabbats mycket hårt av katastrofen eftersom att dom inte kan försörja sig, deras hem harblivit utplånade m.m. Säkert är det också så att många av dessa fiskare också dog på grund av Tsunamin. Jag tror säkert att de allra flesta av oss håller med dig fullständigt i att det viktigaste är alla de familjer ,människor som har drabbats.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att man kan prata om vad som helst. Det har inträffat en fruktansvärd katastrof helt med helt osannolika konsekvenser men det betyder inte att jag stoppar upp mitt liv. Jag måste fortfarande sköta jobb, Akvarie, Hus & hem + barn och fru. Livet går vidare både för oss och de drabbade med sina närmaste. Korallreven hämtar sig till slut så det kan vänta liteoch vad det gäller artiklen så håller jag med Pwin helt och hållet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förslag...

Det verkar vara många som vill diskutera även hur denna katastrof har drabbat reven och dess innvånare. Sök gärna upp ett alternativt forum och diskutera detta.

Jag är övertygad om att SG framöver kommer ta upp dessa ämnen, men tills vidare så har detta forum valt att inte göra det, vilket jag respekterar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En en gång! Denna länk tar inte upp reven eller dess invånare, den tar upp de fattiga fiskare som lever eller levde på södra Sri-lanka med sina familjer och barn, delyckliga som överlevt har ingenting kvar, dom bodde oftastnärmast stranden med sina familjeri bräckliga hus. Skall dessa och andra inte i samma situation överleva måste dom fåhjälp snarast. /Per

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det är fullt naturligt att vänta sig diskussioner på alla ställen i samhället , på arbetsplatser i skolor på olika fritidsverksamheter och även på mötesplatser som denna . Där det finns människor så kommer detta att diskuteras ,var så säker. Sedan så kan man välja att inte delta i samtalen eller diskussionerna. Man kan välja att inte läsa denna tråd om man inte vill eller tycker att det känns jobbigt. Men det känns viktigt att respektera både de som vill och inte vill diskutera. Jag tycker dessutom att moderatorerna på detta foroum gör ett fantastiskt jobb och verkar ha ett gott omdöme.Jag förmodar att de anser att det finns viss relevans i denna tråd ,eftersom att den finns kvar.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det är fullt naturligt att vänta sig diskussioner på alla ställen i samhället , på arbetsplatser i skolor på olika fritidsverksamheter och även på mötesplatser som denna . Där det finns människor så kommer detta att diskuteras ,var så säker. Sedan så kan man välja att inte delta i samtalen eller diskussionerna. Man kan välja att inte läsa denna tråd om man inte vill eller tycker att det känns jobbigt. Men det känns viktigt att respektera både de som vill och inte vill diskutera. Jag tycker dessutom att moderatorerna på detta foroum gör ett fantastiskt jobb och verkar ha ett gott omdöme.Jag förmodar att de anser att det finns viss relevans i denna tråd ,eftersom att den finns kvar.

Mvh Thomas

Ja, det ligger mycket i vad du skriver.

Själv så försökte jag tona ner alla inlägg som på något sätt har "nära" anknytning till det som har skett, vilket nog många här på SG har uppmärksammat.

Men som du skrev kan man välja själv om man vill delta i ämnet eller inte. Så jag tar faktiskt ditt råd Thomas och stoppar huvudet i sanden ett tag framöver...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni läst länken? Den handlar om människor som lever av att fånga fisk och andra djur till våra kar som har drabbats hårt av denna katastrof. Det handlar både om dödsfall och kanskeen förlorad inkomstkälla.

Denna tråd handlar om människoöden till skillnad från den andra tråden.

Mvh

Beppe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kanske var naiv när jag trodde denna tråd hadeviss relevans till hobbyn fastän med en mänsklig synvinkel. Visst är många drabbade men fiskarnas (allså människor som fiskar, inte djuren "fiskar"), olycka blir inte mindre för det. Ingen människa är mer värd än någon annan.

Mår människor dåligt av denna tråd så tycker jag att vi stänger ner den, så folk inte blir osams här på forumet. Det var faktiskt inte anledningen till att jag tog upp detta här.

Mvh Beppe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest imported_admin
Mår människor dåligt av denna tråd så tycker jag att vi stänger ner den, så folk inte blir osams här på forumet. Det var faktiskt inte anledningen till att jag tog upp detta här.

Tråd låst

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...