Gå till innehåll

Maxspect 170W LED?


djzimon

Rekommenderade inlägg

Fick min 230 SEMI idag och tycker nätdelen surrar för mycket. Nån annan som tänkt på detta? Min 110WCREE var knäpp tyst...

Den kanske behöver gå in sig lite.. Vänta någon vecka o se.. Annars begär en ny fläkt som reservdel..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, ska mejla grabbarna på Triton och se vad dom säger.

Ser ut lite om om nån har varit på skruvarna på den sidan som låter... Dom är lite nerslitna lixom.. Likaså var skyddsplasten redan borta när jag fick den. Tapen som sitter på ovansidan med varningstexten att man måste ta bort den. Kanske redan blivit reklamerad en gång tidigare mao...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, ska mejla grabbarna på Triton och se vad dom säger.

Ser ut lite om om nån har varit på skruvarna på den sidan som låter... Dom är lite nerslitna lixom.. Likaså var skyddsplasten redan borta när jag fick den. Tapen som sitter på ovansidan med varningstexten att man måste ta bort den. Kanske redan blivit reklamerad en gång tidigare mao...

Tror att triton packat upp o kollat så den klarat transporten o funkar som den ska.. Inte mer än så..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att triton packat upp o kollat så den klarat transporten o funkar som den ska.. Inte mer än så..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, jag bryr mig inte om om någon haft den före mig bara man kan försöka fixa brummet... Det ser dock ut som om nån varit på och skruvat på den sidan av nätaggregatet där den felande fläkten sitter då skruvarna är lite rundslitna där...

Men somsagt. Jag är nöjd bara jag får full garanti, har ju köpt den som ny, och att man kan åtgärda felet. Har mejlat och frågat hur vi kan lösa det.

Ljuset är nästan snyggast när bara den blå och den första vita gruppen är på. Ska kolla om man kan få tag i några fler blå och exprimentera lite med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Föresten. Nån som har byt ledar i dessa ramper?

Hur monterar man dom? Ska dom bara skruvas fast eller måste man ha nån kylpasta eller liknande? Kan man blanda CREE och SEMI som man vill?? Byta färger fritt osv..

Beställer du från fishstreet så får du ett kit med alla delarna som behövs.. Dvs du köper reservdels leds..

Det man får kolla är poweruniten.. Kommer troligtvis o stå på varje driver vilken variant det är.. Är där bara en driver som ger 1000mA så är den till multichipen.. Då skulle du kunna blanda ibland dom små chipen.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Föresten. Nån som har byt ledar i dessa ramper?

Hur monterar man dom? Ska dom bara skruvas fast eller måste man ha nån kylpasta eller liknande? Kan man blanda CREE och SEMI som man vill?? Byta färger fritt osv..

Vi öppnar och provar alla 170 och 230 eftersom vi har haft ett par med defekta drivers - skyddspappen/plasten är oftast bortagen redan när armaturerna packas hos Max-spect, för att undvika att den lämnas kvar när armaturen tas i drift.

Ledsen att jag inte hörde att fläkten lät, det är nog lite för störigt hos oss i butiken,prova att lossa lite försiktigt på skruvarna till fläkten, den kanske bara skevar lite.

LEDarna är lätta att byta, två små kontakter :)

/Leffe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Provade att lossa skruvarna. Det blev inte bättre.

Slog till lite lätt på fläkten vilket fick det att minska lite men det surrar fortfarande.

Kanske ett lager som är dåligt.

Finns 30W chippen med högre färgtemp än orginal? 14000-16000k står det att orginalen är, vad menas med det? Att dom kan variera men temperaturen eller i tillverkningen??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...