Gå till innehåll

bästa saltet??


holken

Rekommenderade inlägg

Det bästa saltet är inte tillverkat ännu.

Tyvärr så svajar dom flesta märkena på marknaden och om det beror på våra egna mätningar det vet jag inte men Ca,Mg,Kh e lätt att justera men när hinken eller lådan e full av fosfat tycker jag det är illa.

Jag har testat dom flesta märkena av salt.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min referens är att jag var galen i att mäta för att få ett så fint kar jag bara kunde.

Köp en ny hink salt och testa.

Väg saltet för varje blandning för att få ett säkert resultat.

När tex hinken är ny köpt så tror jag att den kan ha skiktat sig under transporten blanda runt det torra saltet i påsen så har du gjort va du kan för att uppnå tillverkarens värden.

Köp Fauna Marins referens vätska och kolla dina tester mot.

Använd så dyra tester som din plånbok tillåter.

En viktig sak är att låta vattnet stå med bra cirkulation i 1dygn innan du mäter.

Om du inte är nöjd låt då butiken tex göra ett test på din hink och om det visar sig att värdena är katastrofala så kan dom iallafall trycka på hos grossisten om en ny hink till dig.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min referens är att jag var galen i att mäta för att få ett så fint kar jag bara kunde.

Köp en ny hink salt och testa.

Väg saltet för varje blandning för att få ett säkert resultat.

När tex hinken är ny köpt så tror jag att den kan ha skiktat sig under transporten blanda runt det torra saltet i påsen så har du gjort va du kan för att uppnå tillverkarens värden.

Köp Fauna Marins referens vätska och kolla dina tester mot.

Använd så dyra tester som din plånbok tillåter.

En viktig sak är att låta vattnet stå med bra cirkulation i 1dygn innan du mäter.

Om du inte är nöjd låt då butiken tex göra ett test på din hink och om det visar sig att värdena är katastrofala så kan dom iallafall trycka på hos grossisten om en ny hink till dig.Patrik

Jag måste be om ursäkt, jag läste "Bäst i test" istället för "Bäst i min test".

Jag har inga erfarenheter av Blue Ocean. Menar du alltså att detta salt håller en jämnare kvalité än andra salter?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var lite test pilot av Blue Ocean när Triton fick sin prov leverans och den första hinken jag skulle testa åkte jag tillbaka med för den höll inte det Leffe lovade.Jag fick även testa dom andra 2 hinkarna dom fått och det var lika illa dära.

2 veckor senare fick jag en ny helvit hink och den va helt ok Ca 400 Kh 7 med Salifert och 6 med Elos Mg 1440.Jag har testat samma salt vid varje leverans dom fått och det som svajat är Mg mellan 1320till1470 och varje gång jag mäter så använder jag 3kg salt.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...