redrobjem Postat 8 mars 2011 Postat 8 mars 2011 Jag ska köpa lite tester nu är Tropic Marins testset med Ph, KH, NO2, NO3 och NH3-NH4 bra och är det nått mer test som behövs så här i början? Citera
Tengan Postat 9 mars 2011 Postat 9 mars 2011 Jag har KH samt NO2/NO3 från Tropic Marine och tycker att det funkar helt ok.Salifert är också bra tester, där har jag "resten" och är nöjd även med dem. Citera
redrobjem Postat 9 mars 2011 Författare Postat 9 mars 2011 Hej igen tack för en bra affär:). Jag satsar nog på startkitet med Tropic Marin. Citera
Claes_A Postat 9 mars 2011 Postat 9 mars 2011 KH och kalcium/magnesium-kombikitet funkar fint från TM. KH-testet är dock ett dropptest så upplösningen blir lite sådär eftersom dropparnas storlek har en tendens att variera över tid (de blir större när flaskans mynning blir äldre och smutsig vilket ger för låga värden). Citera
Tengan Postat 9 mars 2011 Postat 9 mars 2011 Hej igen tack för en bra affär:). Jag satsar nog på startkitet med Tropic Marin.Tack själv, hoppas dom funkar bra Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.