Zachau Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 Hej! Jag har ett kar på 40l som jag länge funderat på att ha saltvatten i, men bara med levande sten och någon fisk/räka. Behöver man ha nån MH då? Tacksam för svar!
Guest HK_Akvarie Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 jag e själv helt ny på detta men så som jag har uppfattat det så e inte fisk o sånt direkt kräsna när det gäller ljuset. utan koraller o sånt som helst vill ha MH eller T5
MichaelE Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 om man inte har en rejäl fläckt så kokar nog mh armaturen hela karet. en bra ljuskälla som funkar ochså i små kar är T5, det finns bra T5 belysningar till nano kar till salu på drakfisken.Mvh Michael
Zachau Postat 9 januari 2005 Författare Postat 9 januari 2005 Okej, tack . Hur är det med skummare då? Tack pfh
zacke Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Belysningen har du inga som helst krav på, förutom estetiska, om du inte ska ha koraller eller andra djur/växter som lever av fotosyntes.Skummare skadar aldrig men kan vara svårt i ett litet akvarium, men jag kan inte annat än att rekommendera skummare om du inte har lite erfarenhet av saltvatten, och då helst nanos, sedan tidigare.
Niclas Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Den förlorade sonens återkomst? Halloj Zacke! Kommer vi att få se mer av dig nu på forumet? Välkommen tillbaka!
zacke Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Tjo, tackar, tänkte försöka hålla lite mer koll på forumet än jag gjort tidigare, men det är fullt upp på andra håll som vanligt
Guest Crotalus Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 I ett nano så byter du rätt stor del vatten ofta så en skummare e ej ett måste...kika runt lite på nanoreef så hittr du många som kör med 250w mh och det funkar kanon
Rekommenderade inlägg