Goranius Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Någon som har en bra lösning på sprida vattenstrålen i akvariet eller vrida ner styrkan lite, den pumpen som jag vill dra ner är en Eheim 3260 och den ligger i akvariet.mvh Göran Citera
Niclas Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Man kan splitta strålen med flera utlopp, eller så kan man använda ett strilrör, (rörbit med en mängd borrade hål). Citera
vahagn Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Jag har delat utloppen på returrören i två utlopp. Från början hade jag tänkt dela dem i varsin tre utlopp, menvar rädd om att styrkan på strömmen skulle bli klen. Och då kan man vridapå dem också iolika riktnngar.Kolla på http://www.coralreef.dk/Pictures.htmsåser du ett bra exempel på hurdet kan se ut.Han haren starkare pump änden jag harså jag delade mina rör i två utlopp (hartvå pumpartill varsitt hörn i karet istället för en pump). Och så kan du värma upp rören till utloppen och platta dem så har du en ännu större spridning. Citera
Goranius Postat 9 januari 2005 Författare Postat 9 januari 2005 Ska prova att bygga ett med flera utlopp som går att rikta med strilrör på varje!!Inte så händig men fel har man ju gjort förr så va fan!!Mvh Göran Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.