Gå till innehåll

Hjälp med stensort


Aisak

Rekommenderade inlägg

Hej! Det är så här att jag är ute efter en stensort som jag först trodde var lavasten, men som jag nu tror är något som används i saltvattensakvarium som "tilläggssten" för att reducera inköp av levande sten. En bit ner på denna sida kan ni se vad jag menar: http://peleblogs.blogspot.com/search/label/Rives%20Volcaniques%20%28Bonetti%20Pascal%29

Vet ni vad det är för stensort och hur man får tag på den? Om ni har tips på porösa, lätta stenar av mörkt material så mottager jag gärna tips på det också. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen att jag startade tråden här i ett forum för saltvatten var att jag blev tipsad om att stenarna jag söker kan tänkas användas i saltvattenskar. Mörka lavastenar har jag letat överallt efter utan framgång. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset! Men jag letar efter svart lavasten. Det är troligen den rödsvarta varianten i annonsen. Jag vet dock inte säkert om det finns lavasten utan nyansen röd i sig. Egentligen är jag ute efter ett mörkt, poröst och hyfsat lätt material, om det heter lavasten eller mestadels används till saltvattensakvarium spelar ingen roll. Någon ni använder i era kar som passar in på den beskrivningen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...