Gå till innehåll

backströmm i stickpropen på mh.


akutmottagning

Rekommenderade inlägg

har funderat lite på ett ur till att ställa in tiden på mh:n t5 och leden. har kommigt över ett 4 kanals ur som jag vill änvända till att ställa in 3 olika utag till armaturen. problemet är bara att det verkar som mh:n släpper lite läckström tillbaka i stickpropen när den stängs, precis som om den urladdas. hur har ni löst det. ska man vara tvungen att sätta en kontaktor mellan uret och utaget? tror inte t5 och leden är något problem att köra direkt i uret.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är ett hager "easy 412-ac-rc" jobbars själv som elektriker så kom överd det. är bara lite orolig att uret ska bränna om det går backspänning i nollan tillbaka i uret. rc (relay contact) men tror bara den bryter fasen mellan uret och uttaget inte nollan från utaget till uret eftersom det kommer vara gemmensam nolla.

lite klyddig förklaring svårt och förklara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller nog med Lasse att ett relä eller kontaktor är en bra idé, men är det reläutgång på uret borde det inte vara ett problem.

Personligen föredrar jag att bryta både fas och nolla för att undvika att det blir lite för "spännande" i karet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller nog med Lasse att ett relä eller kontaktor är en bra idé, men är det reläutgång på uret borde det inte vara ett problem.

Personligen föredrar jag att bryta både fas och nolla för att undvika att det blir lite för "spännande" i karet :)

där finns 4 räläutångar som är till för motorstarter men blir nog kontaktorer med för säkerhetskull. :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...