Broddan Postat 30 mars 2011 Postat 30 mars 2011 Hej!Har smugit runt här och på andra saltforum ett tag nu. Har nu ett litet nanokar under uppstart. Medan jag väntar på att kvävecykeln ska komma igång ordentligt har jag tagit några foton på några av de saker som dykt upp på min LS från Bali. Riktigt spännande process att studera måste jag säga.Tacksam för identifieringshjälp på dessa!På första fotot sitter det en snäcka/snigel som är väldigt kamouflerad, riktigt lik stenen, men ser den dra runt då och då. Citera
Trollsvans Postat 31 mars 2011 Postat 31 mars 2011 Tredje bilden är en skivanemon, Discosoma.Andra bilden är någon form av polyp iallafall, sen är ju frågan om det är en knapp, en glasros eller något annat... Citera
Laggeman Postat 31 mars 2011 Postat 31 mars 2011 Andra bilden ser ut som en LPS-polyp, typ en blastomussa eller något sådant. Citera
Broddan Postat 3 april 2011 Författare Postat 3 april 2011 Hej!Tack för input. På andra utländska forum har jag fått nedanstående förslag. Hur ställer ni er till dessa?#1 some sort of astrea. Den är riktigt svår att se då skalet ser precis ut som min LS#2 Pseudocorynactis, blastomussa, Cladocora or Phyllangia americana#3 Mushroom coral#4 Foraminifera Citera
Broddan Postat 3 april 2011 Författare Postat 3 april 2011 Gjort bilden av snäckan/snigeln mer tydlig Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.