blackizzz Postat 14 april 2011 Dela Postat 14 april 2011 Hittade detta på en sida om Raja Ampat, hoppas ni vet vilken det är, står att det är en ungfisk (juvenile) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 14 april 2011 Dela Postat 14 april 2011 Inte en aning om vad det är för en liten rackare. Snygg var den, men tycker dom fiskarna jag redan har (speciellt anthias) är tillräckligt duktiga på att flyga som det är..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 15 april 2011 Dela Postat 15 april 2011 Jag tycker det ser ut som två knorrhanar som är rygg-mot-rygg med varandra. Men jag har ingen anning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 15 april 2011 Författare Dela Postat 15 april 2011 stoffe.Det är dess spegelbild mot ytan, men har du något latinskt namn? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 15 april 2011 Dela Postat 15 april 2011 Kan det vara en pegasus fisk? Eurypegasus draconis? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 15 april 2011 Dela Postat 15 april 2011 Jag har tyvärr inget latinskt namn, jag gissade bara. Jag kollade på Reeflex, på knorrhanarna där men ingen hade lika fin färg som den på din bild. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 15 april 2011 Dela Postat 15 april 2011 Dactyloptena macracantha och D. orientalis är väl de knorrhanar som liknar din bild mest. Jag vet inte riktigt vad Raja Ampat är men om det ligger i Indonesien kan de fiskarna kanske finnas där. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 15 april 2011 Författare Dela Postat 15 april 2011 Kan det vara en pegasus fisk? Eurypegasus draconis?Tror tyvärr inte det... Den har inte samma "näsa" på bilden jag länkade =/Det verkar däremot vara en knorrhanne... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.