Gå till innehåll

hjälp med ATI PSK pump


niki68

Rekommenderade inlägg

jag har haft problem en längre tid med min pump ,men idag har slutat fungera.

Ström för jag i pumpen med själlva magnetet som har gått sönder.

jag kommer beställa ett ny från Tyskland:

http://www.coral-garden.de/Abschaeum...er:::1_60.html.

ni som har haft problem förut vad ska jag beställa för delar ?,för just nu ser jag bara magnetet som inte rulla och är sönder .

post-5479-14468921904001_thumb.jpg

post-5479-14468921904178_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är på grund att det har varit obalans den prototypen aimpreler ger jag inte mycket för den slits snabbt skulle det koma inåt så det lossnar trassel så är där obalans meddetsamma det finns lim för hård plast super lim prova det

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu fungera ,tack Denny !

jag provade med två gummipackningen och det är ok nu.Vi få se hur länge kommer klara sig,annars kommer jag prova lima fast den .Nu finns inte glap i röret är 99% fast .

om det finns någon som har ett trösig pump hemma och vill sälja den runda vita plastdelen i pumpens insug,kan köpas.

post-5479-1446892190582_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sen, jag har inte vita plastdelen i pumpens insug är problem ,måste jag ha den eller klara mig utan.

Jag bytte trassel på min pump i förrgår, den ser ut precis som din gör, har gjort sen dagen då jag köpte den.

Den genomskinliga delen som du ser på bilden med alla "locken" är en del som inte sitter på alla pumpar, det kan vara en tillverkare som har den på sin "rebrandade" PSK, alternativt är det en nyare modell där de har satt ett nytt insug på, det ska isf ersätta den vita plastdetaljen som sitter precis på inloppet till din pump.

Gott att det gick bra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...