Gå till innehåll

Mickes aqua medic yasha


mickosch

Rekommenderade inlägg

Hade ju turen att vinna karet under Saltkarets öppningshelg, så tycker därför det passar sig at göra en tråd om det.

Vill dock börja med att tacka personalen där för ett otroligt trevligt bemötande. :)

Nu till karet, startade det vid lunchtid och det verkar ha rullat på bra, dock en massa bubblor från pumpen, men antar att det ger med sig.. :)

Bilder och mer info laddas upp under kvällen. :)

Ändrat av mickosch
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

I samma butik som ditt kar kommer ifrån så såg jag en rätt så intressant fisk, det er ut som en svart Salarias, men med en hög ryggfena, rätt fin, även om den inte var så färgglad. :)

Liknar denna: http://se.reeflex.net/tiere/3034_Cirripectes_springeri.htm Men med hög ryggfena alltså.

Sen såg jag även ett gäng sådana här på ca 2cm: http://se.reeflex.net/tiere/384_Elacatinus_multifasciatus.htm Riktigt fina!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla!

Jag har också Yasha-burken sedan knappt två månader. När jag såg den här tråden så kan jag bidra med några nytagna bilder. Enda skillnaden från ursprungskittet är att jag har kompletterar med lite mer ljus.

Jag har försökt att trixa till några hyfsade bilder men är ingen fena på fotografering (i verkligheten ser det ljusare ut i burken - sista bilden ligger närmast verkligheten)

/Daniel

post-5699-14468921974295_thumb.jpg

post-5699-14468921974487_thumb.jpg

post-5699-14468921974934_thumb.jpg

post-5699-14468921975141_thumb.jpg

post-5699-14468921975321_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla!

Jag har också Yasha-burken sedan knappt två månader. När jag såg den här tråden så kan jag bidra med några nytagna bilder. Enda skillnaden från ursprungskittet är att jag har kompletterar med lite mer ljus.

Jag har försökt att trixa till några hyfsade bilder men är ingen fena på fotografering (i verkligheten ser det ljusare ut i burken - sista bilden ligger närmast verkligheten)

/Daniel

Ser fint ut

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Åxå sugen på denna burk men om belysningen nu är värdelös är det mycket pengar för lite glas och en skummare.

Belysningen är inte värdelös, där är tre LED spottar med tre LED chip i varje. Låter givetvis lite men ni får tänka lite ur korallens synvinkel. Alla våglängder som behövs för tillväxt är där.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skivanemoner funkar säkert kanon , även knappar i det stora hela. LPSer är ju i många fall inte alls ljuskrävande men finns ju motsatsen med , så det är väl lite fall till fall beroende på korallen.

Svar på pumpen kan jag inte ge då jag inte mer än sett en kar igång ett par ggr..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon riktigt liten nemo eller chromis tex chromisen kommer o blir riktigt fina i LED ljuset. Ser riktigt ljust o fint ut.. Faktiskt lite avis.. Fint kar.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tack så jättemycke. :)

Chromis ville tjejen ha, kan tänka mig några såna, men finns en del att välja på..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

var inom zoogiganten igår.. där fanns riktigt små chromisar för 49kr om jag mins rätt om ni inte har i den lokala butiken ute på industri området..

mvh manne

Var där innan idag med, där var ett helt gäng med chromisar, men ska vänta någon vecka innan jag släpper i, låta det gå igång ordentligt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var där innan idag med, där var ett helt gäng med chromisar, men ska vänta någon vecka innan jag släpper i, låta det gå igång ordentligt..

bra inställing.. nu får vi se om den iställningen håller i längden med :)

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bra inställing.. nu får vi se om den iställningen håller i längden med :)

mvh manne

Det gör de, mitt stora stog i 5-6 veckor innan jag ens stoppade i en fisk, och sen har där bara stoppats i lite sporadiskt, och med det har jag aldrig haft problem så det är samma som gäller här.. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...