danielj75 Postat 27 juli 2011 Postat 27 juli 2011 Kollade lite bilder och det såg ut som om som flesta gummiringarna satt som min.Tände även idag och såg att nästan alla bubblorna var borta. Tror jag hade flödet för lågt ställt..Det har ju ingen betydelse mer än estetisk så. Försvann bubblorna med ökat flöde? Märkte när karet var ny och enbart sten i att om jag lätt vattnet i bakre kammarna komma för lågt att skummaren inte klarade av att gör bubblor hela tiden utan de kom stötvis, vilket kunde ge en del bubblor i displaydelen. Ökat flöde borde ju minska nivån i bakdelen? hmmmm jaja det verkar ju ha löst sig iaf. //Danielj
mickosch Postat 27 juli 2011 Författare Postat 27 juli 2011 Jag ökade det ett steg och nu kommer det inga bubblor alls. Nivån där bak tyckte jag inte sjönk något nämnvärt iaf..
danielj75 Postat 27 juli 2011 Postat 27 juli 2011 har du kommit på något sätt att få ur pumpen utan att lyfta ut "gravstenen"?//Danielj
mickosch Postat 20 september 2011 Författare Postat 20 september 2011 Var ett tag sen jag uppdaterade här, här kommer lite bilder.
mickosch Postat 2 oktober 2011 Författare Postat 2 oktober 2011 Har fått en hel del alger på stenen, lite nyfiken på vad man skulle kunna ha i ett kar av denna storleken som går och plockar lite.. Känns ju som att möjligheterna inte är jättestora men tar mer än gärna emot tips. /Micke
freddi36 Postat 2 oktober 2011 Postat 2 oktober 2011 äter inte bicolor blennys alger? (kommer inte ihåg det latinska namnet, men det är dom som är gula på bakkroppen och blåa på framkroppen)
phhasek Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 Hur går det med Yashat? Ska starta upp mitt inom kort
mickosch Postat 11 januari 2012 Författare Postat 11 januari 2012 Sålt för framtida projekt. Har en liten aquael-kub igång så länge för att hålla mina knappkolonier och lite annat smått så länge.
phhasek Postat 12 januari 2012 Postat 12 januari 2012 Ok! Hur tyckte du att karet fungerade när du hade det igång? Något tips eller annat att tänka på? Lycka till med det nya projektet!
mickosch Postat 12 januari 2012 Författare Postat 12 januari 2012 Ljuset är ju alldeles för svagt i mitt tycke. Annars funkade det fint. /Micke
phhasek Postat 12 januari 2012 Postat 12 januari 2012 Ok, Såg att det går att köpa 9W (3x3) LED som passar till dessa armar, de som sitter på storebror Blenny. Det får bli ett senare projekt för min del.
Rekommenderade inlägg