hbmannen Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 obs bilderna e av " as kass klass "såg ju roligt ut de där.. Citera
Peter G Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 gick det åt mycket ipren för att bygga sumpen? ska du ha filtervadd mellan vissa av facken eller är nivån på en sådan vivå så du slipper vattenfalls ljuden?vad blir det för retur pump, såg inget hål. Citera
hbmannen Postat 12 januari 2005 Författare Postat 12 januari 2005 hehe.. mycke huvud räkning me måtten.. nej ja ska inte ha vadd i facken, de ska vara till för zeolit å fosfat remover, om så behövs.. nivån ska om ja räknat rätt göra att ja slipper vattenfallet.. sen kommer det att sitta en deltec retur pump, hålet ska dremlas senare, just nu ska den gå me en inombord eheim pump.. Citera
Vargklo Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 hbmannen,Berätta gärna för en mindre kunnig (=jag) hur du räknar för att slippa vattensfallsljud. Citera
hbmannen Postat 13 januari 2005 Författare Postat 13 januari 2005 hbmannen,Berätta gärna för en mindre kunnig (=jag) hur du räknar för att slippa vattensfallsljud. jo ja provade mig fram med en lös glas skiva i sumpen innan ja bestämde mig för hur ja skulle bygga. då kan man ju höja och sänka "vattenfallet" som man behagar tills man e nöjd me ljudet.. i mitt fall så använde ja 4mm glas och har maximalt14 cm fall.. efter15 cm så började ljudet komma och stora luftbubblor bildas om vattnet faller för fort.. skickar me ett par bilder så kanske du kan tyda nått av dom.. Citera
greger Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Det är bra,praktik vinner alltid över teori! Citera
Guest NoName Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Tror inte riktigt jag hänger med hur du har tänkt denna sump .och jag förstår inte varför du har sådan nivå skillnad? Du utnyttjar ju bara halva sumpens kapacitet? Citera
hbmannen Postat 14 januari 2005 Författare Postat 14 januari 2005 jo ja vet.. men om min ytavrinningen skulle springa läck så är det så att då klarar sumpen att ta hand om det vattnet.så va det ja tänkte iallafall vill inte ha massa vatten på golvet Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.