Gå till innehåll

bilder på bygget av ny sump


hbmannen

Rekommenderade inlägg

hehe.. mycke huvud räkning me måtten..

nej ja ska inte ha vadd i facken, de ska vara till för zeolit å fosfat remover, om så behövs.. nivån ska om ja räknat rätt göra att ja slipper vattenfalletsmiley22.gif.. sen kommer det att sitta en deltec retur pump, hålet ska dremlas senare, just nu ska den gå me en inombord eheim pump..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hbmannen,

Berätta gärna för en mindre kunnig (=jag) hur du räknar för att slippa vattensfallsljud.

jo ja provade mig fram med en lös glas skiva i sumpen innan ja bestämde mig för hur ja skulle bygga. då kan man ju höja och sänka "vattenfallet" som man behagar tills man e nöjd me ljudet.. i mitt fall så använde ja 4mm glas och har maximalt14 cm fall.. efter15 cm så började ljudet komma och stora luftbubblor bildas om vattnet faller för fort.. skickar me ett par bilder så kanske du kan tyda nått av dom..

2005-01-13_184221_SV400080.JPG

2005-01-13_184241_SV400082.JPG

2005-01-13_184304_SV400084.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte riktigt jag hänger med hur du har tänkt denna sump smiley5.gif.och jag förstår inte varför du har sådan nivå skillnad? Du utnyttjar ju bara halva sumpens kapacitet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...