Gå till innehåll

Tunze pump.


troffe

Rekommenderade inlägg

Marine Depot är ett Amerikanskt företag, alltså är grejerna som de säljer inte för 230V Växelström... Liten varning bara... + att allt som man köper i USA måste man lägga till införselavgift o skatt så det blir inte så billigt alla gånger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

JA bara inte firrarna blåser ur burken! OJ! De e tur man har alla kloka personer här. Jag visste inte om det här med bush`s ström. Och skatten.. o tullen..Ja,ja, Man lär så länge man är här. Men en pump som cirkulerar vattnet 10 ggr itimman det är i allafall inte underkill??. Och så kan man köpa nån elektronisk intervall grej att imponera på morsan medsmiley17.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bra fart på vattnet, men inte för mkt. Streamers ger mycket mildare cirkulation även om den flyttar stora mängder vatten. Jag hade aldrig kunnat ha 20 000 liters cirkulation med vanliga power-heads.

Det finns många djur som gillar cirkulationen. Främsta anledningen till att jag bytte upp mig var min Magnifica-anemon. Kirurgerna gillar också att ha lite ström att simma mot.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa av Stream pumparna är styrbara. Den jag har skiftar ungefär vart 10'e sekund mellan att pumpa 20 000 liter/timme och att pumpa ungefär 12 000 liter/timme. Det här skapar en vågrörelse som många koraller uppskattar.

Det är en dyr leksak men en bra leksak. smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

streamen är super,mitt kar har inga döda punkter längre,och algerna verkar inte gilla strömmen,xenian trivs kanon och klättrar över på andra stenar,nackdelen är fästet,men jag har beställt ett magnetfäste av d.....n,det verkar vara en bra lösningsmiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och jag som har lärt mig bådLS och SPS. Ska också titta kelvingrader nån´gång.. Ska jag nu behöva fråga om d......n också?? Squidden verkar intressant. Jag ska nog göra en beställnign från staterna vad det lider. Det finns väl strömadaptrar?? En låg dollarkurs är aldrig fel!D..N...Hmm kan det vara en pterois volitans som avses??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

d.......n tolkar jag som en butik som annonserar på guidensmiley1.gif<!--

var SymRealOnLoad;

var SymReal;

Sym()

{

window.open = SymWinOpen;

if(SymReal != null)

SymReal();

}

SymOnLoad()

{

if(SymRealOnLoad != null)

SymRealOnLoad();

window.open = SymRealWinOpen;

SymReal = window.;

window. = Sym;

}

SymRealOnLoad = window.onload;

window.onload = SymOnLoad;

//-->

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

d.......n tolkar jag som en butik som annonserar på guidensmiley1.gif<!--

var SymRealOnLoad;

var SymReal;

Sym()

{

window.open = SymWinOpen;

if(SymReal != null)

SymReal();

}

SymOnLoad()

{

if(SymRealOnLoad != null)

SymRealOnLoad();

window.open = SymRealWinOpen;

SymReal = window.;

window. = Sym;

}

SymRealOnLoad = window.onload;

window.onload = SymOnLoad;

//-->

drakfiskensmiley4.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...