kalleT Postat 31 augusti 2011 Postat 31 augusti 2011 inskolning på dagis nu! vilket leder till frågan vad gjorde man med tiden innan barn?idag har jag löddat och limmat 48 dioder dags för paus!fnissar lite...när nummer två har kommit så undrar du vad ni gjorde när ni bara hade ett barn! Snyggt bygge, själv är jag nöjd med min Maxspec 110W ;-) Citera
snickarn Postat 1 september 2011 Författare Postat 1 september 2011 fnissar lite...när nummer två har kommit så undrar du vad ni gjorde när ni bara hade ett barn! Snyggt bygge, själv är jag nöjd med min Maxspec 110W ;-)hehe jo så är det säkert! Citera
snickarn Postat 1 september 2011 Författare Postat 1 september 2011 nu är alla dioder limmade på flänsen .ett litet problem är att en rb gled ur position innan limmet härdat den sitter ett par mm fel .några tips hur man får loss den eller är det våld och en ny diod som gäller?det börjar likna en lampa iallafall Citera
snickarn Postat 1 september 2011 Författare Postat 1 september 2011 Hej!Jag hittade just en RB led med som höl på att tappa sin lins som dina.. Tråkigt.. Vad har du för mått på din ramp? Hur tänker du hänga upp den?måtten är 590 x 480 mm jag har inte bestämmt mig för upp hängning ännu .antingen blir det med wire i taket eller en ställning med glidskena på karet men rampen väger ju en hel del Citera
_Manne_ Postat 1 september 2011 Postat 1 september 2011 Stämjärn eller platt skruvmejsel.. Är det som gäller bara o försöka bända lite så poppar den loss.. Testkör den innan du limmar den igen.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 3 december 2011 Författare Postat 3 december 2011 rampen är till 90% klar har köpt en ghl nu till styrningen. tiden till montering har inte funnits.har köpt ett hus som sväljer istort sett all ledig tid . planen är att få igång rampen innan jul (helst denna jul)då jag inte vet exakt hur nya karet i huset kommer att se ut så kommer jag montera upp leden provisoriskt i befintlig ram på karet. Citera
kalleT Postat 3 december 2011 Postat 3 december 2011 En ghl, menar du då en Profilux 3 ? Då är du lika galen som mig, att jag måste ha en pumpstyrning. Citera
snickarn Postat 3 december 2011 Författare Postat 3 december 2011 profilux 2 fick jag tag på har inte hämtat eller betalat bara bokatså nu kan jag kasta ut alla onödiga prylar på köp och sälj pumpstyrningen osmolatorn mm Citera
snickarn Postat 18 december 2011 Författare Postat 18 december 2011 Nu händer det grejjor fyra slingor koppladeSent from my GT-I9100 Citera
_Manne_ Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 Ser bra ut.! Ska du upp med rampen omg ? Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 19 december 2011 Författare Postat 19 december 2011 planen har varit att ha igång den innan jul då det ändå skulle vara dax för lampbyte allt har ju varit färdigt sedan minst ett par månader har bara inte kopplat in sladden mellan armaturen och driverboxenenda kruxet är designen på driverlådan den består av en biltema plastbox.men det känns lite overkill att bygga en bättre innan jag blir färdig med huset Citera
Laggeman Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 Där har du en ny julgransbelysning ju. Citera
_Manne_ Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 Hur du nu gör med driverboxen så se till att det kommer ett luftflöde genom lådan på ett eller annat sätt.. Dom blir ganska varma.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 19 december 2011 Författare Postat 19 december 2011 min fru tyckte det var lite väl stark mysbelysning ledlampan får 250 watts lampan att framstå som en liten glödlampahar lagt driverklumparna på ett raster i boxen upphöjt ca 7-8 cm där en datafläkt blåser in luft under klumparna och ut genom en ventil i locket . Citera
_Manne_ Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 Bara o bygga klart så du får upp o testat den över karet.. Sen lägger du den där glödlampan på säljes här på guiden för LEDen kommer inte ner igen...Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 19 december 2011 Författare Postat 19 december 2011 ja det är planen har faktiskt en heldel som är överflödigt och ska ut på sälj . profiluxen ersätter ju en del Bara o bygga klart så du får upp o testat den över karet.. Sen lägger du den där glödlampan på säljes här på guiden för LEDen kommer inte ner igen...Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 ja det är planen har faktiskt en heldel som är överflödigt och ska ut på sälj . profiluxen ersätter ju en delHärligt! Bara o bygga på! Du kommer o få mindre skuggia partier nu när LEDen kommer upp så håll koll på ballingen nu i början. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
kalleT Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 Härligt Markus! Jag kommer givetvis på ett studiebesök när LED-rampen är på plats och styrd av Profiluxen. Citera
snickarn Postat 19 december 2011 Författare Postat 19 december 2011 Välkommen dock så dröjer det ett tag då jag redan går allt som behövs för detta karet. Men när jag får tag i en powerbar så bli det lättNu kör jag den på timer.Så här mycket lyser 72 st 3 watts led Sent from my GT-I9100 Citera
Fredrik.g Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 min fru tyckte det var lite väl stark mysbelysning ledlampan får 250 watts lampan att framstå som en liten glödlampahar lagt driverklumparna på ett raster i boxen upphöjt ca 7-8 cm där en datafläkt blåser in luft under klumparna och ut genom en ventil i locket .var får hon det ifrån Markus? Trodde nästan att du skulle komma förbi mig på jobbet och säga hej i förra veckan. kanske kan ta det en annan gång om du har vägarna förbi. Citera
snickarn Postat 19 december 2011 Författare Postat 19 december 2011 Det blev lite tight med tiden fick en guidad tur på fabriksområdet som tog hela eftermiddagen. Sen känndes det ju lite ruttet att inte ha några fraggar med sig. Sent from my GT-I9100 Citera
Laggeman Postat 20 december 2011 Postat 20 december 2011 Hm, känner igen det där karet. Ta det försiktigt med belysningen bara när den kommer upp över karet, du kan lätt bränna korallerna om du fläskar på för fullt direkt. Citera
snickarn Postat 20 december 2011 Författare Postat 20 december 2011 Lagge ,Ja det håller ännukunde inte få igång fläktarna igårkväll så belysningen går bara på sparlågaLite osäker hur länge man vågar ha rampen igång utan kylning Citera
Laggeman Postat 20 december 2011 Postat 20 december 2011 Vad är det med dem som inte fungerar? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.