Martin_P Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Haft mina clowner (2st) nu i tre dagar, första dagen när jag släppte ner dem så direkt sökte de mat, det fanns lite i omlopp i akvariet sedan matning av räkor. (Röd räkmix)De hittade det med åt ej.Dagen efter matade jag med fryst Artemia, de plockade ut några bitar ur artemian som de åt, inte mycket alls. Stoppade i ytterst lite Spirulina flingfoder, de sökte upp den också men åt inga större mängderMed större mängder menar jag en eller tre bitar i strl 0.1-0.3mmTidigare har de blivit matade med fryst artemia från samma djuaffär som jag köper ifrån, så det skall ju inte spela någon större roll.Någon som har några funderingar/tankar om det?De kanske ska vänja in sig mer Citera
Klubbsson Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Vänta ett par dagar till och se, mina clowner är tokiga i mysis. Äter dom inte riktigt på en vecka är det dax att mistänka att något allvaligare är pågång. Citera
petrol Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Tidigare har de blivit matade med fryst artemia från samma djuaffär som jag köper ifrån, så det skall ju inte spela någon större roll.Någon som har några funderingar/tankar om det? En fundering är: Det är inte så att den blev tinad på vägen hem? Vissa fiskar känner av det direkt (att det börjar bli skämmt). Citera
Martin_P Postat 14 januari 2005 Författare Postat 14 januari 2005 Tog MAX 20 min hem, låg inslagna i tidningspapper i en påse i skuffen där det är kallt.Kanske hur jag matar som är problemet?Jag gör så att jag tar en bit, ca 1/10 om inte mindreav en sockerbit. Tar upp en mängd vatten i ett litet glas typ shot-glas och låter det tina upp och blandas ut där. sen tar jag ner lite i taget på olika ställen i akvariet. Stänger av pumparna när jag matar dem.Räkorna äter som galningar av detta, men det gör de av allt så de är nog inte så kräsna. Citera
Vitamin Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Jag skrev en tråd om detta problem tidigare...Clowner Citera
Martin_P Postat 14 januari 2005 Författare Postat 14 januari 2005 Intresant läsning! Tack vitamin!Mina har tidigare gått ihop med två andra clowner, alla i samma storlek.Och där åt det jätte bra tillsammans och alla trivdes jättebra, på det jag hört iallafall från maresboy.Kanske skulle tillägga högst upp, att båda fiskarna är väldigt ivriga att få mat, men när jag släpper ner är det precis som maten inte duger, fisförnäma clowner Citera
Martin_P Postat 14 januari 2005 Författare Postat 14 januari 2005 Matat precis, de åt lite mer nu, men de är fortfarande fruktansvärt ivriga, båda två, men när de kommer fram till en matbit väljer de att inte ta den.Men äter visst det gör de, men inte mycket Citera
petrol Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Har de kommit i gång med att äta? gick det bra med de nya fiskarna från Wald? De kanske kan trigga clownerna till att äta. Citera
Martin_P Postat 17 januari 2005 Författare Postat 17 januari 2005 jodå de äter för fullt nu..Dock är det min gula kirurg som inte äter nnu nått...Samma symtom som clownerna... Citera
maresboy Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 det e väl ganska vanligt att det är lite stressad av flytten så de kanske inte äter de första dagarna...Får tacka för maten.... du får gärna ta med dig mackor fler gånger. Citera
Martin_P Postat 17 januari 2005 Författare Postat 17 januari 2005 det e väl ganska vanligt att det är lite stressad av flytten så de kanske inte äter de första dagarna...Får tacka för maten.... du får gärna ta med dig mackor fler gånger. bara ha datorn igång dimper det säkert ner ett medelande nån gång Citera
maresboy Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 nu menade jag givetvis att du är välkommen även om du ej har mackor med dig...har kopplat in uvc nu... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.