Gå till innehåll

Clowner som ej äter


Martin_P

Rekommenderade inlägg

Haft mina clowner (2st) nu i tre dagar, första dagen när jag släppte ner dem så direkt sökte de mat, det fanns lite i omlopp i akvariet sedan matning av räkor. (Röd räkmix)

De hittade det med åt ej.

Dagen efter matade jag med fryst Artemia, de plockade ut några bitar ur artemian som de åt, inte mycket alls. Stoppade i ytterst lite Spirulina flingfoder, de sökte upp den också men åt inga större mängder

Med större mängder menar jag en eller tre bitar i strl 0.1-0.3mm

Tidigare har de blivit matade med fryst artemia från samma djuaffär som jag köper ifrån, så det skall ju inte spela någon större roll.

Någon som har några funderingar/tankar om det?

De kanske ska vänja in sig mer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tidigare har de blivit matade med fryst artemia från samma djuaffär som jag köper ifrån, så det skall ju inte spela någon större roll.

Någon som har några funderingar/tankar om det?

En fundering är: Det är inte så att den blev tinad på vägen hem? Vissa fiskar känner av det direkt (att det börjar bli skämmt).
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tog MAX 20 min hem, låg inslagna i tidningspapper i en påse i skuffen där det är kallt.

Kanske hur jag matar som är problemet?

Jag gör så att jag tar en bit, ca 1/10 om inte mindreav en sockerbit. Tar upp en mängd vatten i ett litet glas typ shot-glas och låter det tina upp och blandas ut där. sen tar jag ner lite i taget på olika ställen i akvariet. Stänger av pumparna när jag matar dem.

Räkorna äter som galningar av detta, men det gör de av allt så de är nog inte så kräsna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Intresant läsning! Tack vitamin!

Mina har tidigare gått ihop med två andra clowner, alla i samma storlek.

Och där åt det jätte bra tillsammans och alla trivdes jättebra, på det jag hört iallafall från maresboy.

Kanske skulle tillägga högst upp, att båda fiskarna är väldigt ivriga att få mat, men när jag släpper ner är det precis som maten inte duger, fisförnäma clowner smiley22.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det e väl ganska vanligt att det är lite stressad av flytten så de kanske inte äter de första dagarna...

Får tacka för maten.... du får gärna ta med dig mackor fler gångersmiley2.gif.

 

bara ha datorn igång dimper det säkert ner ett medelande nån gång :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...