Gå till innehåll

Reef Circulator 10,000l/h


Stefan molin

Rekommenderade inlägg

hej , har testat en Reef Circulator 10,000l/h AQUAEL , en Polsk pump , det är en pump för ljud känsliga , 12v och helt steglös , och det är en riktig lågpris pump , http://shop.biotedmarin.se/reef-cirkulator-10000-l/1169-0 , om man ska klaga på nått så hade det varit bra med en skarv mellan pump och dosa , men det kan man ju fixa själv , mvh stefan

post-1262-14468922366707_thumb.jpg

post-1262-14468922366904_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Jimmy , det är två leder på fästet , en i pumpen och en på magneten , ca 90grader är nog max vinkel på den , och magneten klarar max 20mm glas tjocklek , kulan i pumpen är av gummi och tappen på magnetfästet har två o ringar i gummi , jag hör pumpen ( men väldigt lite ) min svågern Henric hör den inte när den är i gång , mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Jag har en likadan, har haft den sedan Februari då jag startade mitt kar. Hittills är jag nöjd min är helt ljudlös, den stannade en gång efter att lite Caulerpa fastnat i den men den startade igen.

Men att den är reglerbar från 0-10000 l/h stämmer inte, inte för min i alla fall, 5000-10000 l/h verkar mer troligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör en likadan sedan sex månader tillbaka. Den knuffar på rätt bra trots att jag aldrig har rengjort den. Enda egentliga nackdelen är väl storleken, den är inte direkt smäcker. Hög effekt - lågt pris kostar mer pengar än såhär. Den är steglöst ställbar 2.600-10.000 l/h.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...