Gå till innehåll

Am Chromis-Saltvattens set


brazzeman

Rekommenderade inlägg

smiley32.gif Funderar på att skaffa ett saltvattenskar Är total nybörjare Jag har läst en hel del och känner mig redo att starta upp.

Någon som har efarenhet av detta paket Am Chromis-Saltvattens set 160 liter Vad jag förstår ska paketet vara komplett. Men vad det är för pump till vet jag ej. Tacksam för svar från någon som vet mer än jag. Är även tacksam för alla tips och råd en nybörjare kan behöva

http://www.aqua-medic.de/index0.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

smiley32.gifJa det är en dyr variant att starta med Men jag tyckte det var ett smart och snyggt kar att börja med Kanske det finns någon som kan ge mig råd på ett komplett sätt att börja med. Vad jag ska ha för grejer för att kunna starta upp. Skummare pumpar mm. Jag har även ett ytterfilter från min sötvattens period Tror någon att jag kan köra aktivt kol i det Kan det vara en bra lösning???? Eheim proffesional editon någonting heter det ...2005-01-19_114020_Salt.jpg
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Percula 90 Rödbrun 320 Liter

<TABLE>

<T>

<TR>

<TD>percula90.gif

<TD vAlign=top width=300>320liter (90x60x61cm) Komplett med pumpar, skummare och 150W MH.

<HR color=#666666 noShade SIZE=1>

Pris: 11750 kr

</TD></TR></T></TABLE>Eller är det här något som är bättre att satsa på smiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag blev helt klart impad av Svärds kar.

En dröm för mig oxå att ha ett så fint och fungerande kar.

Jag själv har drömmen att lyckas Känns som jag sparat en livstid för att komma igång.Men jag kanske gör fel i att satsa på för nya och fina grejer istället för att samla erfarenhet och råd. Man vill ju så mycket när man börjar. Men jag tänker börja försiktigt med några enstaka lätta fiskar och se hur det fungerar.

Tacksam för alla råd och tips en nybörjare kan behöva Dela gärna med er av nybörjar misstag o dyligt......smiley32.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla runt på forumet vad folk har för kar......sen köper du rubbet begagnat under "säljes".

Och köp ett stort kar! 160 liter e för litet, du ångrar dej bara och får köpa om allt en gång till.

För efter ett tag vill man alltid ha större... även jagsmiley24.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...