Gå till innehåll

Vad heter denna mjukis?


hbmannen

Rekommenderade inlägg

Troligen Sarcophyton sp.

Har en likadan om den får stå ett tag så sticker den ut "tentaklar" som den fångar upp plankton genom.

Mkt fin

Mvh Göran

aha var det dom som stack ut idag. typ tusentals små bruna mm stora "rör"? den släppte massa slemm igår, då flyttade ja upp den till ett mycke mera strömt ställe, så idag har den börjat att veckla ut sig smiley1.gif

hur ofta behöver man tillsätta plankton då?

den lever inte på ljus då, de hade ja fått för mig smiley9.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan mycket väl vara en sarco men är inte helt säker på att den verkligen är en . Det ser ut som om att det sticker upp kullar,pelare men en sarco brukar vara mer vågformig runt om och inte ha något längre in som sticker upp. Det är ju svårt att avgöra på denna bild. Kan du inte plåt den med tentakler så blir det lättare

Mer vågformig runt om i kanterna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag lutar mer åt lobo än sarco,mest för att "ryggarna"är så kraftiga,men som sagt halvsvårtnär maninte ser den live.

spelar egentligen ingen större roll,eftersom båda är snarlika i sina miljö-önskemål

bara den får ljus så verkar det inte spela nån roll hur starkt,samma med vattenrörelse

Den äter allt ,utom hamburgaresmiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tittade lite mer noggrannt på bilderna och ser att det är väldigt brunt. Kolla upp silikathalten i akvarium, osmos och kranvatten. om du har silikat(Kisel) i osmosvattnet investera i ett silikatfilter till osmosen. Då blir du snart av med de fula och tråkiga brunalgerna och du blir en gladare och lyckligare människa för sådan är jag, om karet mår dåligt så mår jag dåligt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...