Gå till innehåll

Åsikter och funderingar angående Stichodactyla gigantea och haddoni.


Piraterna

Rekommenderade inlägg

Jag funderar på om man kan ha dem i relativt små akvarier tex RSM. Det står väldigt olika beroende på vilka ställen man kollar på och vem man pratar med. Jag tycks inte kunna få ett bra hum om hur snabbt de växer (kan man ha dem i 3-4 år och sedan uppgradera karet?). Att stabila värden är A och O på samma sätt som med det mesta annat inom vår hobby. Jag kollade på Ozrics haddoni som tydligen fungerar i ett litet kar. Är det något annat (ni som har/haft dem) som man bör tänka på? (bortsett från att de försöker äta de mesta invånarna utom sina huserande clowner)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sen jag började mecka med min LED-ramp fått en vandrande anemon. FRån att ha suttit på samma plats väldigt länge så har den ny börjat vandra då jag för tillfället har något mindre ljus pga dålig centrering av hålen i plexin ovanför dioderna.

Summan av det hela är att den söker sig uppåt, mot ljuset som jag uppfattar det, även om den kan sitta utanför direkt ljus någon dag innan den ger sig iväg igen.

Slutsats: Jag tror att den kräver en hel del ljus, iaf som jag uppfattar den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen fara, jag som är dålig på att skriva kanske. :)

Från det att jag fick den tills idag så har den kanske växt en cm, ser man då till skadorna den fick i samband med pumpmissödet så kanske den skulle varit några cm större idag. Jag vet tyvärr inte hur stor den är måttmässigt, svårt att se då den inte är helt rund och platt någon gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...