jimmy Postat 31 juli 2011 Dela Postat 31 juli 2011 Har sökt men hittar inte riktigt vad jag letar efter.Det finns ju flera här som doserar vodka men jag hittar inget om hur mycket.Så nån som kan ge en tummregel om hur mycket per liter vatten man doserar ?Och när man börjar dra man inte på lite mer då eller hur vad det ?och finns det någon tid då det är bättre att dosera morgon eller kväll ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 31 juli 2011 Dela Postat 31 juli 2011 Här har du söndagen räddad: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?10932-Vodkametoden&highlight=vodkametoden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
per.w Postat 31 juli 2011 Dela Postat 31 juli 2011 Jag doserar 1ml/100L vatten per dag, men man ska börja med små mängder och öka... Inte tvärtom.... När sedan dina Fosfat, nitrit, nitrat värden minskar, då kan du minska mängden vodka eller sluta med den helt... Själv tycker jag att det är bäst att ha i på morgonen då man kan ha koll på skummare mm under dagen. Men också för att de värden man vill reducera har sin peak under dagen, inte under kvällen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 31 juli 2011 Dela Postat 31 juli 2011 Den tråden Stig länkar till är lång, men väldigt bra. En av de bästa trådarna på detta forum. Du bör Absolut ( ta dig tid att läsa igenom den, du lär dig mycket. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
per.w Postat 31 juli 2011 Dela Postat 31 juli 2011 Läs denna tråd: http://www.reefkeeping.com/issues/2008-08/nftt/index.php Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 31 juli 2011 Författare Dela Postat 31 juli 2011 hmm undra hur jag kunde missa den Får nog börja läsa på den lite.Problemet är att det jag hatar mest är att läsa långa trådar och att mäta vattenvärden ha ha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.