frepet Postat 10 augusti 2011 Postat 10 augusti 2011 Tjena!Min knapp verkar inte må så bra, vet inte exakt vilken sort det är heller för jag minns inte vad han sa i butiken. Jag var inte hemma igår men i förrigår såg den helt vanlig ut och idag när jag kom hem igen så ser det ju nästan ut som det är något slemskinn över den. Har inga problem med alger och sånt i övrigt. Någon som har en idé? Gjorde direkt tester på vattenvärdena och fick fram dessa värden med saliferts tester.salthalt: 1,023Nitrit: 0Nitrat: 2,5Fosfat: 0Mg: 1230Ca: 370-380 KH: 8,6 - 8,3 Är bara denna korall som det är något skumt med. Allt annat levande vara som normalt. Den är belägen i botten på ett RSM 250, isolerad från övrig ls. Det står en euphyllia ca 10-15cm ifrån den om den kan ha påverkat? De har dock varit placerade så i flera veckor utan tecken på något problem mellan dem. Bör jag vara extra försiktig gällande gifter och sånt nu med tanke på tillståndet på korallen? Mvh/F Citera
muha Postat 10 augusti 2011 Postat 10 augusti 2011 Det är ingen knapp. Tror det är en Goniopora djiboutensis. I så fall väldigt svår korall. Citera
wrang Postat 10 augusti 2011 Postat 10 augusti 2011 Det är ingen knapp tyvärr .Du får bättre på dina värden i karet tycker jag Rekommenderade värden.Nitrat: 0 Mg: 1350Ca: 420 Citera
frepet Postat 10 augusti 2011 Författare Postat 10 augusti 2011 Jaha där ser man vad fel man kan ha. Tack för svaren och råden. Är korallen förlorad helt tror ni eller finns det chans att den kommer igen? Mvh/F Citera
Ricke Postat 10 augusti 2011 Postat 10 augusti 2011 Skulle Säga R.I.P till den korallen tyvärr. Citera
frepet Postat 10 augusti 2011 Författare Postat 10 augusti 2011 Anade änna vad svaret skulle bli, tråkigt. Tack för hjälpen! Mvh/F Citera
Ricke Postat 11 augusti 2011 Postat 11 augusti 2011 En liten tröst är att du nu får en liten bit LS till, brukar se det så när stenkoraller dör. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.