Gå till innehåll

Sugen på icke fotosyntetiska koraller.


Maglofster

Rekommenderade inlägg

Azoo´s är brukar inte vara svårt att få tag i, men lagerhålls vanligen inte av logiska skäl, då de normalt anses som en för stor belastning i ett normalt revkar.

Mest av foderskäl då de flesta kräver hård matning - men det finns mycket häftiga koraller :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, har kollat runt lite där. Finns en hel del sorgliga akvarier, så svårt verkar det ju vara iaf.. :) Men det finns även en del fantastiska burkar, så totalt omöjligt är det ju inte. Jo det där med minikyl har jag kollat lite på. Fick idén på jobbet eftersom dom kör samma sak för kaffemaskiner med mjölk i nu förtiden. Det är bara att borra i kylen så länge man undviker kylelementen. Finns en annan lösning där man använder en elektrisk vinkyl i kombination med en sondmatare. Något dyrare, men totalt idiotsäker eftersom en sondmatare är medicinsk utrustning som absolut inte får paja.

Min plan än så länge är att köra en phytoodling som automatiskt doserar dygnet runt samt nån form av kylanläggning med korallmat som också doserar dygnet runt. Ingen skummare utan enbart flera extremt överdimensionerade ATS:er. Har en burk över och de flesta delar man behöver.. Så vi får se. Har en regering som skall uppvaktas "bara"..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas du lyckas med ditt projekt Manne, för det där karet på RC var löjligt vackert! :D

Han skriver även om att glasrosorna frodas... undrar om de har sådan tillväxt att man kan få Berghia-nakensnäckor att överleva längre tid, kanske till och med tills vidare?

Varför väljer du att köra med ATS istället för skummare? Borde man inte kunna få ut en del skräp med skummare om man kör den säg 15 min var 4:e timme eller nåt? Eller tar det för mycket av maten till korallerna?

Om man matar korallerna med doserpumpar så kanske man kan mata fiskar samtidigt? Du hade väl Anthias som inte klarade sig så bra? Eller det var nog nån annans tråd jag läste kanske?

Nu ska jag sluta svamla om massa annat! Hoppas du lyckas bra om du bestämmer dig för att bygga ett sånt system! Ska följa det med stort intresse! :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

... det var nog det jag misstog mig på :smiley9: åsså börjar ju nicken på "M" hos båda, å båda heter "Magnus"... men hade jag tittat på var ni bor så hade jag kanske kommit på det... sak samma! Önskar ändå lycka till! (Till dig åxå _Manne_ om du nu skulle ge dig på ett försök ;) )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...