Benny Postat 11 augusti 2011 Postat 11 augusti 2011 Någon som vet hur man smidigast sätter dit dämpning på Deltec mc 500 modellen.Hittar ingen sida så man kan se hur man gör Citera
greger Postat 11 augusti 2011 Postat 11 augusti 2011 Jag antar att du menar silencer-kitet för äldre MC500 - det är två röda bussningar som ersätter de svarta impellerbussningarna samt två siliconlister som skjuts in i skårorna på undersidan pumpen, så att pumpen vilar på dessa. Citera
Benny Postat 12 augusti 2011 Författare Postat 12 augusti 2011 ja du är rätt ute.Hur gör man ? Citera
knabbuziak Postat 12 augusti 2011 Postat 12 augusti 2011 plocka isär pumpen genom att vrida fästet till inloppet moturs, plocka ur impellern och byt de båda svarta bussningarna mot de röda du köpt. Kommer inte ihåg om det följde med en axel i det kitet, men i så fall kan det vara läge att byta den med.de båda listerna som sitter undertill ska bara vara att skjuta ut i spårets riktning mot "sugsidan" av pumpen, och därefter kan man skjuta i de nya listerna. Tror det var allt... jag har inte nån pump i närheten som jag kan titta på för att försäkra mig om, men jag har för mig att det var så jag gjorde. Citera
knabbuziak Postat 12 augusti 2011 Postat 12 augusti 2011 hittade text på engelska på deras hemsida om hur man gör:http://www.theaquariumsolution.com/how-fit-dampening-kit-mc500-and-mce600-models Citera
Benny Postat 13 augusti 2011 Författare Postat 13 augusti 2011 Tack nej det var inte med någon axel bara två röda proppar och två lister. var kan jag hitta en axel?Kanske från doggman som jag köpte det andra Citera
ballsam Postat 13 augusti 2011 Postat 13 augusti 2011 prova att köra med den gamla axeln. skulle tro att det fungerar lika bra /Samuel Citera
Benny Postat 23 augusti 2011 Författare Postat 23 augusti 2011 Tack för hjälpen Samuel för att du tog dej tid med att hjälpa mej med att byta dämpning fungerar bra nu Citera
ballsam Postat 25 augusti 2011 Postat 25 augusti 2011 Bra att det löste sig..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.