DSB Postat 15 augusti 2011 Postat 15 augusti 2011 Vad har ni för erfarenhet av Tunze Wavebox ? eller vågmaskiner med liknande lösningar.Hörde mig för att köpa en wavebox, blev då varnad för att andra kunder inte varit nöjda med waveboxen. Ni som har provat vad var bra med den och vilket fungerade dåligt ? Citera
kimett Postat 15 augusti 2011 Postat 15 augusti 2011 Har Tunzes lilla i ett RSM130 och är nöjd med den. Inget att klaga på. Visst är det en svart låda i akvariet men vattnet rör på sig bra i vågorna. Citera
DSB Postat 15 augusti 2011 Författare Postat 15 augusti 2011 Har Tunzes lilla i ett RSM130 och är nöjd med den. Inget att klaga på. Visst är det en svart låda i akvariet men vattnet rör på sig bra i vågorna.Ok, Vad har du för längd på akvariet ? Citera
_Manne_ Postat 15 augusti 2011 Postat 15 augusti 2011 Ett Rsm 130 är ca 60 cm långt.Mvh manne ---- Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
greger Postat 15 augusti 2011 Postat 15 augusti 2011 Tunze waveboxar fungerar utmärkt, det är dock inte en lösning som passar alla (kar), och de kan vara nog så tålamodsprövande innan man hittar rätt inställning.Avrinningen är en grej som ibland kan ställa till "problem" - idealet är väl en "coast to coast" avrinning längs hela bakrutan Citera
wrang Postat 15 augusti 2011 Postat 15 augusti 2011 När jag hade en på prov så var jag nöjd med resultatet men efter ett tag så passade den inte alls akvariet. Fick en konstig brytning i mitten så det blev bara en massa krus på ytan så tyvärr inget för det karet.Man ställer in de olika frekvenserna på pumpen dels "slag" längden inne i boxen innan den stannar och hastigheten på flödet.Som de skriver så gäller det att ha lite tålamod innan man hittar den perfekta vågen..... Citera
DSB Postat 15 augusti 2011 Författare Postat 15 augusti 2011 Ok, Funderar på att anemonsäkra mitt 980 liters akvarium och då verkar Tunze wavebox vara en bra lösning för att få till en kraftig vattenrörelse. Citera
_Manne_ Postat 15 augusti 2011 Postat 15 augusti 2011 Annars gör du som Lasse , en BTN modul som du sätter en streamer i , hans fall en 6055 tunze med puls på.Bör vara anemon säkert , ger dock ingen wow våg.Mvh Manne ---- Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
DSB Postat 15 augusti 2011 Författare Postat 15 augusti 2011 Skulle det fungera med 2 st TUNZE Nano Wavebox, istället för den stora waveboxen, för att undvika problemet som Wrang nämner. Citera
DSB Postat 15 augusti 2011 Författare Postat 15 augusti 2011 Annars gör du som Lasse , en BTN modul som du sätter en streamer i , hans fall en 6055 tunze med puls på.Bör vara anemon säkert , ger dock ingen wow våg.Mvh Manne ---- Sent from my iPhone using TapatalkJo jag har funderat på den lösningen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.