Gå till innehåll

Erfarenhet Wavebox


DSB

Rekommenderade inlägg

Vad har ni för erfarenhet av Tunze Wavebox ? eller vågmaskiner med liknande lösningar.

Hörde mig för att köpa en wavebox, blev då varnad för att andra kunder inte varit nöjda med waveboxen. Ni som har provat vad var bra med den och vilket fungerade dåligt ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tunze waveboxar fungerar utmärkt, det är dock inte en lösning som passar alla (kar), och de kan vara nog så tålamodsprövande innan man hittar rätt inställning.

Avrinningen är en grej som ibland kan ställa till "problem" - idealet är väl en "coast to coast" avrinning längs hela bakrutan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag hade en på prov så var jag nöjd med resultatet men efter ett tag så passade den inte alls akvariet. Fick en konstig brytning i mitten så det blev bara en massa krus på ytan så tyvärr inget för det karet.

Man ställer in de olika frekvenserna på pumpen dels "slag" längden inne i boxen innan den stannar och hastigheten på flödet.

Som de skriver så gäller det att ha lite tålamod innan man hittar den perfekta vågen.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Annars gör du som Lasse , en BTN modul som du sätter en streamer i , hans fall en 6055 tunze med puls på.

Bör vara anemon säkert , ger dock ingen wow våg.

Mvh Manne

---

- Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo jag har funderat på den lösningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...