Gå till innehåll

Skummare 100 liter


mikoto

Rekommenderade inlägg

Jag är inte mycket för skummare egentligen men då jag aldrig orkar ta tag i mina planer att installera en ATS i mitt kar så behöver jag ha något som hjälper karet så länge iaf. Jag behöver någon skummare att köra så länge på mitt kar.

Tyvärr är min budget något begränsad så priset är något som får vara lite lågt. Det bör även vara en ganska tyst skummare, helst så tyst det går då jag sover i samma rum och inte vill behöva stänga av skummaren när jag ska sova och så utan ha den igång konstant.

Jag har en WG-310 skummare men den imponerar ganska föga på mig, dels då den skummar lite väl blött och mestadels då den låter så förtvivlat.

På fish street har de en sådan här skummare: http://www.fish-street.com/nano_air_wood_protein_skimmer?category_id=93

Den gamla fina modellen med syresten :-) De kostar ju ingenting i princip, men frågan är ju. Fungerar en sådan bra tro? Jag tänkte att om man kör en bra schengo pump eller så till den så bör den ju vara tyst så det räcker iaf. Men kommer den göra något bra för min vattenvolym på 80 liter? Eller är det en dålig skummare tom? Jag kan lite om skummare bara, något jag har för mig är att effektiviteten påverkas av hur lång sträcka bubblorna färdas i skummaren i den här typen och den ser ju något kort ut kanske. Är det någon här som har erfarenhet och kanske tom god erfarenhet av den här typen av skummare?

Annars så snegla jag lite på bubble magus då de generellt har bra omdömme, http://www.fish-street.com/bubble_magus_nacqq_protein_skimmer?category_id=93 titta jag på då. Nacqq. Men då blir det en ganska bra skjuts i priset, till en skummare som antagligen för mer oljud med. Är det värt prisskillnaden? Blir det mycket bättre skum av herr magus eller kan jag i mitt ganska lätt belastade kar kanske köra på min syrestens skummare utan att lida nämnvärt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...