judas Postat 19 augusti 2011 Postat 19 augusti 2011 Flyttar från Uppsala till Östersund 24/9 (50-55mil som tar 6-7h att åka). Finns risk att det är kallt i september.Har någon några praktiska tips?Har ingen möjlighet att frakta det levande i ett varmt fordon utan måste använda en hästtrailer. Fiskarna åker i påsar som stoppas i kylväskor så de klarar sig nog OK. Har mkt mjukisar som sitter på LS:en. Vissa av korallerna är för stora så de måste läggas i större plastlådor. Klarar korallerna om det blir för kallt? Måste jag dela korallerna så jag får ner dem i kylväskor (vill helst inte det)? Kan man isolera på något bra sätt. Finns det någon värmekälla som kan köras på bilbatteri?MVH Johan Citera
freguz Postat 19 augusti 2011 Postat 19 augusti 2011 Finns 12V kylväskor som man kan köra baklänges, dvs värme istället, risk för för hög värme kan ju dock finnas, bör väl testas lite innan Citera
Ouscazz Postat 19 augusti 2011 Postat 19 augusti 2011 Skaffa friggolådor hos den lokala butiken. Bara att stanna vid en mack med en eller ett par timmars mellanrum och sätta ned ett par PET-flaskor med ljummet vatten i friggolådorna. Funkar bra för långa transporter. Citera
judas Postat 19 augusti 2011 Författare Postat 19 augusti 2011 Bra tips! Jag har några frigolitlådor, men de är lite för små för de största korallerna. Kanske butikerna har några större. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.