Johan.mag Postat 20 augusti 2011 Postat 20 augusti 2011 Jaha då blev man på lurad ett 600l kar med sump osv, tyvärr så passa inte karet där det var tänkt, men det e nog löst nu. karet e Dan`s gamla kar, har inte klubbat vilken belysning jag ska ha fick 3 st mh på 250w och lite lysrör, några pumpar.Nu sitter man här o väntar på att osmos vattnet ska bli klart o att karet ska komma på plats, blir en flytt i kväll eller morgon bitti samt mecka i hop allt.nä åter till arbetet bilder kommer i morgon.
Johan.mag Postat 21 augusti 2011 Författare Postat 21 augusti 2011 har iaf fått det i bruk nu med fisk. lite klydd så klart med retur pumpen helt otroligt att det inte går smärtfritt någon gång. men men nu ska jag sova på saken, vilken belysning jag ska ha osv.
Johan.mag Postat 23 augusti 2011 Författare Postat 23 augusti 2011 Nu har jag tagit några bilder, bygget e inte klart ännkommer fler bilder när sidor och huv e på o fungerande retur pump.
Johan.mag Postat 24 augusti 2011 Författare Postat 24 augusti 2011 det kan du tro att jag ska ha ska bara fixa den först:) tänkte köpa lite levade sen resten vanlig
svedalaciklid Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 ser nice ut johan på med resten med nu. inte ångrat dig med sanden ,jag har den gamla kvar bara o skölja några ggr så e det bara o tuta o köra igen
Guest Mickius Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Om jag var du skulle jag ta bort den där grendosan som sitter över karet! Antingen kommer den ramla ner eller så kommer fukt tränga in och med en ev brand på köpet!---- Sent from my iPhone 4 using Tapatalk
Johan.mag Postat 24 augusti 2011 Författare Postat 24 augusti 2011 Om jag var du skulle jag ta bort den där grendosan som sitter över karet! Antingen kommer den ramla ner eller så kommer fukt tränga in och med en ev brand på köpet!---- Sent from my iPhone 4 using Tapatalkden e borta körde den bara där medan jag klädde karet men tack för tipset
Johan.mag Postat 24 augusti 2011 Författare Postat 24 augusti 2011 det kan du tro att jag ska ha ska bara fixa den först:) tänkte köpa lite levade sen resten vanligjag har lite i källaren o ska köpa levandes till men tack för ebjudandet, du kan ju segla för bi en dag sen o hjälpa mig med skummaren, jag bjuder på coca cola
Johan.mag Postat 24 augusti 2011 Författare Postat 24 augusti 2011 Kvällens jobb ska till ikea o fixa dörrar en dag snart
Johan.mag Postat 26 augusti 2011 Författare Postat 26 augusti 2011 Jepp det har han men måla de gamla där nere o byta de där uppe fattas den svarta listen i mitten den ska slipas ner 1 cm, det orkar jag inte idag.Och målas en gång till
Johan.mag Postat 7 september 2011 Författare Postat 7 september 2011 Ja allt rullar på, sitter o funderar om jag ska ösa på med belysning eller inte har ju lite grejer som bara ligger. Sen nästa tanke är vilka fiskar ska jag köra på så att säga, gillar ju färg granna firrar som även äter lite alger, Clowner är givet men vill ha fina sådan gärna med anemon.
soft_jonis Postat 7 september 2011 Postat 7 september 2011 Nu har jag tagit några bilder, bygget e inte klart änn[ATTACH=CONFIG]61650[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]61651[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]61652[/ATTACH]kommer fler bilder när sidor och huv e på o fungerande retur pump.står karet bara på träreglar? 50*70?
Johan.mag Postat 7 september 2011 Författare Postat 7 september 2011 Ja något i den stilen:) det e lite kraftigare på baksidan och gavlarna
soft_jonis Postat 7 september 2011 Postat 7 september 2011 Jag bygger min ställning nu, och var lite orolig för hur jag skulle bygga, men de ska nog inte vara något problem. jag har byggt med sex ben av 45*70 och har ett kar på 375l, så drygt 60kg per ben.
Johan.mag Postat 7 september 2011 Författare Postat 7 september 2011 om du vill kan du spana lite på min akvarieställning.främre stående är 40*70
hansson_1985 Postat 7 september 2011 Postat 7 september 2011 Jag tycker också att den ser lite klen ut.. Men den värkar ju hålla iallafall...
soft_jonis Postat 7 september 2011 Postat 7 september 2011 Det ska nog inte behövas, men när karet är inkört finns kanske ytrymme för lite fragg byten
Johan.mag Postat 7 september 2011 Författare Postat 7 september 2011 Det ska nog inte behövas, men när karet är inkört finns kanske ytrymme för lite fragg byten säkert
Rekommenderade inlägg